Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Oligopolní konkurence s dominantní firmou a obchodní řetězce

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F11%3A53884" target="_blank" >RIV/60460709:41110/11:53884 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Oligopolní konkurence s dominantní firmou a obchodní řetězce

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Oligopol můžeme definovat jako model trhu typu nedokonalé konkurence, pro který je charakteristický malý počet firem v odvětví a poměrně vysoký stupeň vzájemné závislosti jejich rozhodování (o cenách, množství a kvalitě produktu apod.). Oligopolní konkurencí na trhu potravin z hlediska chování potravinářských prodejců a jejími dopady na tržní konkurenci v odvětví se zabývá text článku. Cílem této studie je zjistit, zda na trhu potravinářských produktů dochází ke vzniku oligopolní konkurence s dominantnífirmou, v jakém rozsahu se tento typ konkurence vyskytuje v daném odvětví a zda může výrazně ovlivnit cenovou úroveň potravinářských produktů a má tedy i významný dopad na spotřebitelskou poptávku v ČR. Jak je zřejmé z podílu jednotlivých firem na trhus potravinářskými výrobky, není obchodní řetězec, který by splňoval kritérium dominance na trhu.

  • Název v anglickém jazyce

    Oligopoly Competition with Dominant Firm and Chain Stores

  • Popis výsledku anglicky

    Oligopoly can be defined as a market model of imperfect competition, for which a small number of firms within a sector is characteristic, as well as their high level of mutual dependence when considering their decision making (about prices, quantities, quality etc.). The text of this article deals with oligopolistic competition on the food market in terms of behaviour of grocers and with the impact of this competition upon market competition in the sector. The goal of the paper is to find out whether the oligopoly with the dominant firm competition happens to be created in the food-products market, in what range this competition appears in given sector and whether it can notably influence the price level of the food products and therefore have an important impact on consumer demand in the Czech Republic. We can say that none of the individual companies on the market with food products meets the criterion of dominant place on the market.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Trendy ekonomiky a managementu.

  • ISSN

    1802-8527

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    V.

  • Číslo periodika v rámci svazku

    9

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    99-105

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus