Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cartels and its behaviour on food markets

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F13%3A61372" target="_blank" >RIV/60460709:41110/13:61372 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/25619161:_____/13:#0000084

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Cartels and its behaviour on food markets

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Collusive oligopoly is an oligopolistic market model with several companies producing the same or similar products (services) and acting in the market as a monopoly. The goal of the paper is to find out whether the collusive oligopolies are created in the food-products market, in what range the cartel agreements appear in the given sector and whether they can notably influence the price level of the food products and therefore have an important impact on consumer demand in the Czech Republic. The resultof the analysis is that, although a substantial part of the agro-production arises outside of the oligopolistic structure (in conditions of monopolistic competition among small agricultural producers); the trade with these products is mainly held in oligopolistic sectors.

  • Název v anglickém jazyce

    Cartels and its behaviour on food markets

  • Popis výsledku anglicky

    Collusive oligopoly is an oligopolistic market model with several companies producing the same or similar products (services) and acting in the market as a monopoly. The goal of the paper is to find out whether the collusive oligopolies are created in the food-products market, in what range the cartel agreements appear in the given sector and whether they can notably influence the price level of the food products and therefore have an important impact on consumer demand in the Czech Republic. The resultof the analysis is that, although a substantial part of the agro-production arises outside of the oligopolistic structure (in conditions of monopolistic competition among small agricultural producers); the trade with these products is mainly held in oligopolistic sectors.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/WD-37-07-2" target="_blank" >WD-37-07-2: Výzkum domácího a poíjezdového zahranieního cestovního ruchu ve vztahu k zmírniní spoleeensko-ekonomických disparit</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Agricultural Economics (Zemědělská ekonomika)

  • ISSN

    0139-570X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    59

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    81-89

  • Kód UT WoS článku

    000316980900004

  • EID výsledku v databázi Scopus