Cartels and its behaviour on food markets
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F13%3A61372" target="_blank" >RIV/60460709:41110/13:61372 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/25619161:_____/13:#0000084
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Cartels and its behaviour on food markets
Popis výsledku v původním jazyce
Collusive oligopoly is an oligopolistic market model with several companies producing the same or similar products (services) and acting in the market as a monopoly. The goal of the paper is to find out whether the collusive oligopolies are created in the food-products market, in what range the cartel agreements appear in the given sector and whether they can notably influence the price level of the food products and therefore have an important impact on consumer demand in the Czech Republic. The resultof the analysis is that, although a substantial part of the agro-production arises outside of the oligopolistic structure (in conditions of monopolistic competition among small agricultural producers); the trade with these products is mainly held in oligopolistic sectors.
Název v anglickém jazyce
Cartels and its behaviour on food markets
Popis výsledku anglicky
Collusive oligopoly is an oligopolistic market model with several companies producing the same or similar products (services) and acting in the market as a monopoly. The goal of the paper is to find out whether the collusive oligopolies are created in the food-products market, in what range the cartel agreements appear in the given sector and whether they can notably influence the price level of the food products and therefore have an important impact on consumer demand in the Czech Republic. The resultof the analysis is that, although a substantial part of the agro-production arises outside of the oligopolistic structure (in conditions of monopolistic competition among small agricultural producers); the trade with these products is mainly held in oligopolistic sectors.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/WD-37-07-2" target="_blank" >WD-37-07-2: Výzkum domácího a poíjezdového zahranieního cestovního ruchu ve vztahu k zmírniní spoleeensko-ekonomických disparit</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Agricultural Economics (Zemědělská ekonomika)
ISSN
0139-570X
e-ISSN
—
Svazek periodika
59
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
81-89
Kód UT WoS článku
000316980900004
EID výsledku v databázi Scopus
—