Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Oligopoly competition in the market with food products

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F11%3A47848" target="_blank" >RIV/60460709:41110/11:47848 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Oligopoly competition in the market with food products

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Oligopoly can be defined as a market model of imperfect competition type, assuming the existence of only a few companies in a sector or industry, from which at least some have a significant market share and can therefore influence the production prices on the market. Many models of oligopoly that differ from one another mostly in the nature of the competitive companies´ behaviour can be found through the study of oligopolistic structures. The text of this article deals with oligopolistic competition onthe food market in terms of behaviour of grocers and with the impact of this competition upon market competition in the sector. First, it mentions agreements on common cooperation and procedure, when cartel market structure originates. It also analyses examples of behaviour of oligopoly with dominant firm on the market with products in food sector, with the goal of detecting whether market with these products is significantly influenced by oligopolistic behaviour of companies.

  • Název v anglickém jazyce

    Oligopoly competition in the market with food products

  • Popis výsledku anglicky

    Oligopoly can be defined as a market model of imperfect competition type, assuming the existence of only a few companies in a sector or industry, from which at least some have a significant market share and can therefore influence the production prices on the market. Many models of oligopoly that differ from one another mostly in the nature of the competitive companies´ behaviour can be found through the study of oligopolistic structures. The text of this article deals with oligopolistic competition onthe food market in terms of behaviour of grocers and with the impact of this competition upon market competition in the sector. First, it mentions agreements on common cooperation and procedure, when cartel market structure originates. It also analyses examples of behaviour of oligopoly with dominant firm on the market with products in food sector, with the goal of detecting whether market with these products is significantly influenced by oligopolistic behaviour of companies.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    GA - Zemědělská ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Agricultural Economics (Zemědělská ekonomika)

  • ISSN

    0139-570X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    57

  • Číslo periodika v rámci svazku

    12

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    580-588

  • Kód UT WoS článku

    000299258700003

  • EID výsledku v databázi Scopus