Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Sweezy model of price competition among private labels of chain stores

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F17%3A74015" target="_blank" >RIV/60460709:41110/17:74015 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.17221/355/2015-AGRICECON" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.17221/355/2015-AGRICECON</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.17221/355/2015-AGRICECON" target="_blank" >10.17221/355/2015-AGRICECON</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Sweezy model of price competition among private labels of chain stores

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the paper is to verify and explain the actual effects of the Sweezy oligopoly model and its eventual impact on the consumer demand and the structure of the food supply of chain stores. The methodology of the paper is based on a comparative analysis of the structure of commodities of chain stores in the Czech Republic in terms of consumer demand and its change over time. An example of this model behavior of firms may be competition between two supermarket chains Billa and Kaufland in the market with private label products (e.g. pork meat). Results of the analysis of the Sweezy model imply that a change in company costs due to higher prices of inputs does not affect product prices and this is the reason behind the rigidity of prices in oligopolistic markets in the Sweezy model.

  • Název v anglickém jazyce

    The Sweezy model of price competition among private labels of chain stores

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to verify and explain the actual effects of the Sweezy oligopoly model and its eventual impact on the consumer demand and the structure of the food supply of chain stores. The methodology of the paper is based on a comparative analysis of the structure of commodities of chain stores in the Czech Republic in terms of consumer demand and its change over time. An example of this model behavior of firms may be competition between two supermarket chains Billa and Kaufland in the market with private label products (e.g. pork meat). Results of the analysis of the Sweezy model imply that a change in company costs due to higher prices of inputs does not affect product prices and this is the reason behind the rigidity of prices in oligopolistic markets in the Sweezy model.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Agricultural Economics (Zemědělská ekonomika)

  • ISSN

    0139-570X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    63

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    299-307

  • Kód UT WoS článku

    000410677700001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85024097457