Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

An agent-based model of price flexing by chain-store retailers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F12%3A00060881" target="_blank" >RIV/00216224:14560/12:00060881 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    An agent-based model of price flexing by chain-store retailers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper investigates the effects of local price flexing on market structure and welfare in the supermarket sector. It presents an agent-based model of a~sector with two chain-store retailers in which the number and location of stores and prices charged by the stores are determined endogenously. The outcome in which all the stores within each chain charge the same price is compared to the situation in which each store sets prices according to local market conditions. The paper finds that local pricingreduces the number of stores and total welfare in the market. Furthermore, local pricing is more likely to increase the average prices and total revenue in the market, if the reservation price of consumers is high relative to the equilibrium price underuniform pricing. In this situation, local pricing is likely to reduce not only total welfare but also aggregate consumer surplus in the market.

  • Název v anglickém jazyce

    An agent-based model of price flexing by chain-store retailers

  • Popis výsledku anglicky

    This paper investigates the effects of local price flexing on market structure and welfare in the supermarket sector. It presents an agent-based model of a~sector with two chain-store retailers in which the number and location of stores and prices charged by the stores are determined endogenously. The outcome in which all the stores within each chain charge the same price is compared to the situation in which each store sets prices according to local market conditions. The paper finds that local pricingreduces the number of stores and total welfare in the market. Furthermore, local pricing is more likely to increase the average prices and total revenue in the market, if the reservation price of consumers is high relative to the equilibrium price underuniform pricing. In this situation, local pricing is likely to reduce not only total welfare but also aggregate consumer surplus in the market.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 30th International Conference Mathematical Methods in Economics 2012

  • ISBN

    9788072487790

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    461-466

  • Název nakladatele

    Silesian University in Opava, School of Business Administration in Karviná

  • Místo vydání

    Karviná

  • Místo konání akce

    Karviná

  • Datum konání akce

    11. 9. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku