Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Financial Literacy: Study of the Financial Literacy Level

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F17%3A00098214" target="_blank" >RIV/00216224:14560/17:00098214 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Financial Literacy: Study of the Financial Literacy Level

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Financial literacy is usually interpreted as a set of knowledge which is necessary to have for being able to make proper and correct decisions concerning personal investments, debts and other ones related to personal finance. Such type of education has become an important part of every educational system, since its importance has increased within previous years. As a consequence of this, financial literacy needs to be measured and regularly tested. The goal of the study is to measure if there is a difference between objective level of financial literacy and between subjective self-assessment. The study focuses on differences among various age groups. The results of the study help to target further proposal for formal and informal education system amendments. The study is based on data collected through an electronic questionnaire. As for methods, the study is based on comparison of average values across various groups of respondents, therefore, t-test is employed. Consequently, the study also includes various descriptive statistics.

  • Název v anglickém jazyce

    Financial Literacy: Study of the Financial Literacy Level

  • Popis výsledku anglicky

    Financial literacy is usually interpreted as a set of knowledge which is necessary to have for being able to make proper and correct decisions concerning personal investments, debts and other ones related to personal finance. Such type of education has become an important part of every educational system, since its importance has increased within previous years. As a consequence of this, financial literacy needs to be measured and regularly tested. The goal of the study is to measure if there is a difference between objective level of financial literacy and between subjective self-assessment. The study focuses on differences among various age groups. The results of the study help to target further proposal for formal and informal education system amendments. The study is based on data collected through an electronic questionnaire. As for methods, the study is based on comparison of average values across various groups of respondents, therefore, t-test is employed. Consequently, the study also includes various descriptive statistics.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50200 - Economics and Business

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 14th International Scientific conference European Financial Systems 2017, Part 2

  • ISBN

    9788021086098

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    120-124

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    26. 6. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000418110800014