Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Financial Literacy Testing: Results of Conducted Research and Introduction of a Project

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F16%3A00097790" target="_blank" >RIV/00216224:14560/16:00097790 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://waset.org/publications/10008055/financial-literacy-testing-results-of-conducted-research-and-introduction-of-a-project" target="_blank" >http://waset.org/publications/10008055/financial-literacy-testing-results-of-conducted-research-and-introduction-of-a-project</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Financial Literacy Testing: Results of Conducted Research and Introduction of a Project

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The goal of the study is to provide results of a conducted study devoted to financial literacy in the Czech Republic and to introduce a project related to financial education in the Czech Republic. Financial education has become an important part of education in the country, yet it is still neglected on the lowest level of formal education–primary schools. The project is based on investigation of financial literacy on primary schools in the Czech Republic. Consequently, the authors aim to formulate possible amendments related to this type of education. The gained dataset is intended to be used for analysis concerning financial education in the Czech Republic. With regard to used methods, the most important one is regression analysis for disclosure of predictors causing different levels of financial literacy. Furthermore, comparison of different groups is planned, for which t-tests are intended to be used. The study also employs descriptive statistics to introduce basic relationship in the data file.

  • Název v anglickém jazyce

    Financial Literacy Testing: Results of Conducted Research and Introduction of a Project

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of the study is to provide results of a conducted study devoted to financial literacy in the Czech Republic and to introduce a project related to financial education in the Czech Republic. Financial education has become an important part of education in the country, yet it is still neglected on the lowest level of formal education–primary schools. The project is based on investigation of financial literacy on primary schools in the Czech Republic. Consequently, the authors aim to formulate possible amendments related to this type of education. The gained dataset is intended to be used for analysis concerning financial education in the Czech Republic. With regard to used methods, the most important one is regression analysis for disclosure of predictors causing different levels of financial literacy. Furthermore, comparison of different groups is planned, for which t-tests are intended to be used. The study also employs descriptive statistics to introduce basic relationship in the data file.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50206 - Finance

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Social, Behavioral, Educational, Economic, Business and Industrial Engineering

  • ISSN

    2010-376X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    12

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    4077-4081

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus