Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Standard finanční gramotnosti a finanční vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F21%3A00123915" target="_blank" >RIV/00216224:14410/21:00123915 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/2133" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/2133</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Standard finanční gramotnosti a finanční vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Finanční gramotnost je v České republice rozvíjena již více než 15 let prostřednictvím strategických dokumentů upravujících podmínky a možnosti finančního vzdělávání. V období několika posledních let, došlo k revizím těchto dokumentů. Cílem příspěvku je tedy analyzovat uvedené změny v přístupu k finanční gramotnosti a finančnímu vzdělávání žáků základních a středních škol v České republice. Přístup k problematice finanční gramotnosti a finančnímu vzdělávání na Slovensku, společně s informacemi ohledně výsledku měření úrovně finanční gramotnosti mezi patnáctiletými žáky a dospělou populací České republiky, je využitý jako referenční rámec pro uvedenou analýzu vývoje. Výsledky provedené analýzy jsou shrnuty prostřednictvím SWOT matice, a identifikují tak aktuální pozici i potenciál finančního vzdělávání v České republice.

  • Název v anglickém jazyce

    Financial Literacy Standard and Financial Education

  • Popis výsledku anglicky

    Financial literacy has been developed in the Czech Republic for more than 15 years through strategic documents regulating the conditions and possibilities of financial education. Over the last few years, these documents have been revised. The aim of the contribution is to analyse the changes in the approach to financial literacy and financial education of primary and secondary school pupils in the Czech Republic. The approach to the issue of financial literacy and financial education in Slovakia, together with information on the result of measuring the level of financial literacy among fifteen-year-old pupils and the adult population of the Czech Republic, is used as a reference framework for the analysis of development. The results of the analysis are summarized through a SWOT matrix, and thus identify the current position and potential of financial education in the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    14. mezinárodní vědecká konference Didaktická konference: Sborník příspěvků

  • ISBN

    9788021099982

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    68-80

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    27. 5. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku