Finanční gramotnost na základních školách z pohledu výukových metod
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33151708" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33151708 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Finanční gramotnost na základních školách z pohledu výukových metod
Popis výsledku v původním jazyce
Téma textu reaguje na aktuální situaci ve společnosti a potřebu finančního vzdělávání na školách i u dospělé populace. Potřeba finanční a ekonomické gramotnosti je v dnešním světě již zcela zřejmá. Příspěvek se zabývá vymezením důležitosti ekonomické a finanční gramotnosti na základních a středních školách (ISCED 1, 2, 3) v České republice. Výsledky výzkumů v ČR, ale i závěry Světové banky ukázaly na vysokou zadluženost domácností a současně potřebu zvýšit úroveň finančního vzdělávání. Finanční gramotnost a její výuka na školách se jeví v tomto smyslu jako účinný nástroj prevence těchto jevů. Text dále uvádí aktuální situaci ve finančním vzdělávání v českých školách včetně způsobů realizace výuky, jelikož v současné době je v České republice finanční vzdělávání již povinnou součástí vzdělávání na základních školách (ISCED 1, 2). Text také představuje design kvalitativního výzkumu zaměřeného na identifikaci výukových metod využívaných ve výuce finanční gramotnosti a vyhodnocení účinnost
Název v anglickém jazyce
Financial literacy in primary schools from the perspective of teaching methods
Popis výsledku anglicky
This paper reacts to the current situation in our society and the need for financial education in schools and for adults. Today's world demands financial and economic literacy. This paper outlines the importance of economic and financial literacy in primary and secondary schools (ISCED 1, 2, 3) in the Czech Republic. Research findings in the Czech Republic and from the World Bank have shown high levels of household debt while also indicating the need for higher levels of financial education. Financial literacy and financial instruction in schools would be an effective tool to prevent such developments. The paper also describes the current situation of financial education in Czech schools, including methods of implementation. The text also presents design of qualitative research identifying teaching methods used in teaching financial literacy and evaluate the effectiveness of these methods in the educational process.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Pedagogický výzkum: spojnice mezi teorií a praxí
ISBN
978-80-86768-90-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
187-195
Název nakladatele
agentura GEVAK s.r.o
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
8. 9. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—