Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Role výukových metod ve finančním vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579925" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579925 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Role výukových metod ve finančním vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předložený odborný článek vychází z předpokladu, že finanční gramotnost a její výuka na školách se jeví jako účinný nástroj prevence zadluženosti a předcházení dalších negativních jevů u jednotlivců a domácností. V současné době je finanční vzdělávání povinnou součástí vzdělávání na základních školách (ISCED 1, 2). Dále text vymezuje oblast využívání výukových metod učiteli ve finančním vzdělávání. Také představuje design a výsledky kvalitativního výzkumu zaměřeného na identifikaci výukových metod využívaných ve výuce finanční gramotnosti a vyhodnocení účinnosti těchto metod ve vzdělávacím procesu. Zjištění a závěry předloženého textu budou získány prostřednictvím dvou výzkumných metod. V první části výzkumu se jedná o polostrukturované rozhovory s učiteli vybrané základní školy, kteří vyučují finanční gramotnost. Ve druhé části byl použit jako výzkumná metoda experiment - výuka vybraného tématu finanční gramotnosti. Výstupy spočívají v identifikaci výukových metod využívaných ve finančním vzdělávání na základních školách. Další výstup představuje zhodnocení účinnosti jednotlivých výukových metod na základě realizovaného experimentu a rozhovorů. Předložené závěry výzkumu by měly přispět k podpoře tvrzení, že vhodně zvolené výukové metody finanční gramotnosti na základních školách mohou přispět k lepšímu finančnímu chování jedince v dospělosti ve společnosti.

  • Název v anglickém jazyce

    The role of teaching methods in financial education

  • Popis výsledku anglicky

    The article reacts on the situation in financial education and presents current information on the education system in the Czech Republic and the way how the children are acquainted with the financial education. Nowadays, the financial education is compulsory component of the primary school education (ISCED 1, 2). Moreover, it defines the teaching method framework for teachers of financial literacy. The text also introduces the design and the results of the qualitative research focused on the identification of the teaching methods that are used in the financial literacy education and it evaluates the effectivity of the methods in the educational process. The findings and the conclusions of the article will come out from two research methods. The first part includes the semi-structured interview with the teachers of the chosen primary school, who teach the financial literacy. In the second part, the experiment - a teaching of the chosen financial education topic was used as a research tool. The outputs will identify the teaching methods used in the financial education process in the primary schools. Next output evaluates the efficiency of the particular teaching methods based on the realized experiment and the interviews. The presented conclusions of the research should contribute to the support of statement that appropriately chosen teaching methods of financial education in primary schools can contribute to proper financial behaviour of the individuals in the society.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Civilia. Revue pro oborovou didaktiku společenských věd

  • ISSN

    1805-3963

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    101-118

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus