Comparison of the levels of financial literacy among high school students
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F18%3A43897669" target="_blank" >RIV/60076658:12410/18:43897669 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://erie.v2.czu.cz/en/r-13780-proceedings-2018" target="_blank" >https://erie.v2.czu.cz/en/r-13780-proceedings-2018</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Comparison of the levels of financial literacy among high school students
Popis výsledku v původním jazyce
In the Czech Republic, financial literacy education is currently included in educational programmes of all secondary schools. Upon a closer look, differences in its implementation can be found. In case of education at grammar schools, financial literacy is integrated into the branches of education such as civics and mathematics. On the other hand, secondary vocational schools integrate financial literacy into the branch of education such as economics. The paper deals with the question whether economics component of secondary vocational education influences a higher level of financial literacy. In addition, the paper deals with the issue concerning the choice of an appropriate method in settlement of the problems emerged in real life.
Název v anglickém jazyce
Comparison of the levels of financial literacy among high school students
Popis výsledku anglicky
In the Czech Republic, financial literacy education is currently included in educational programmes of all secondary schools. Upon a closer look, differences in its implementation can be found. In case of education at grammar schools, financial literacy is integrated into the branches of education such as civics and mathematics. On the other hand, secondary vocational schools integrate financial literacy into the branch of education such as economics. The paper deals with the question whether economics component of secondary vocational education influences a higher level of financial literacy. In addition, the paper deals with the issue concerning the choice of an appropriate method in settlement of the problems emerged in real life.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PROCEEDINGS OF THE 15TH INTERNATIONAL CONFERENCE EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION 2018 (ERIE)
ISBN
978-80-213-2858-7
ISSN
2336-744X
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
147-154
Název nakladatele
CZECH UNIVERSITY LIFE SCIENCES PRAGUE
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
6. 6. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000452558300018