Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparison of the levels of financial literacy among high school students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F18%3A43897669" target="_blank" >RIV/60076658:12410/18:43897669 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://erie.v2.czu.cz/en/r-13780-proceedings-2018" target="_blank" >https://erie.v2.czu.cz/en/r-13780-proceedings-2018</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparison of the levels of financial literacy among high school students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the Czech Republic, financial literacy education is currently included in educational programmes of all secondary schools. Upon a closer look, differences in its implementation can be found. In case of education at grammar schools, financial literacy is integrated into the branches of education such as civics and mathematics. On the other hand, secondary vocational schools integrate financial literacy into the branch of education such as economics. The paper deals with the question whether economics component of secondary vocational education influences a higher level of financial literacy. In addition, the paper deals with the issue concerning the choice of an appropriate method in settlement of the problems emerged in real life.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of the levels of financial literacy among high school students

  • Popis výsledku anglicky

    In the Czech Republic, financial literacy education is currently included in educational programmes of all secondary schools. Upon a closer look, differences in its implementation can be found. In case of education at grammar schools, financial literacy is integrated into the branches of education such as civics and mathematics. On the other hand, secondary vocational schools integrate financial literacy into the branch of education such as economics. The paper deals with the question whether economics component of secondary vocational education influences a higher level of financial literacy. In addition, the paper deals with the issue concerning the choice of an appropriate method in settlement of the problems emerged in real life.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS OF THE 15TH INTERNATIONAL CONFERENCE EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION 2018 (ERIE)

  • ISBN

    978-80-213-2858-7

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    147-154

  • Název nakladatele

    CZECH UNIVERSITY LIFE SCIENCES PRAGUE

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    6. 6. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000452558300018