Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Effect of Czech Consumers´ Sociodemographic Characteristics on Fairtrade Goods Buying

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F17%3A00098419" target="_blank" >RIV/00216224:14560/17:00098419 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://iscobemm.com/wp-content/uploads/ISCOBEMM-2017-Conference-Proceedings.pdf" target="_blank" >https://iscobemm.com/wp-content/uploads/ISCOBEMM-2017-Conference-Proceedings.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Effect of Czech Consumers´ Sociodemographic Characteristics on Fairtrade Goods Buying

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Ethical consumerism is a growing field. It attracts increasingly more attention not only from the supply and demand sides, but also from researchers. Numerous surveys are trying to describe consumers’ behavior, many studies are trying to identify and analyze what contributes to the higher ethical consumption. Yet, we can claim that in the case of the Czech Republic, though ethical consumerism is not really a terra incognita here, the evidence is still not comprehensive. This paper therefore aims to fill a gap in the understanding of Czech Fairtrade goods consumers. Namely, the sociodemographic characteristics and their effect on Fairtrade goods consumption will be examined. The results show that women tend to buy Fairtrade goods more often. University educated and younger consumers more often decide to buy Fairtrade goods, but once they decide so, the effect on the frequency of their purchases is not very clear. It is also possible that the effect of age is only spurious.

  • Název v anglickém jazyce

    The Effect of Czech Consumers´ Sociodemographic Characteristics on Fairtrade Goods Buying

  • Popis výsledku anglicky

    Ethical consumerism is a growing field. It attracts increasingly more attention not only from the supply and demand sides, but also from researchers. Numerous surveys are trying to describe consumers’ behavior, many studies are trying to identify and analyze what contributes to the higher ethical consumption. Yet, we can claim that in the case of the Czech Republic, though ethical consumerism is not really a terra incognita here, the evidence is still not comprehensive. This paper therefore aims to fill a gap in the understanding of Czech Fairtrade goods consumers. Namely, the sociodemographic characteristics and their effect on Fairtrade goods consumption will be examined. The results show that women tend to buy Fairtrade goods more often. University educated and younger consumers more often decide to buy Fairtrade goods, but once they decide so, the effect on the frequency of their purchases is not very clear. It is also possible that the effect of age is only spurious.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the International Scientific Conference of Business Economics, Management and Marketing

  • ISBN

    9788021087149

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    231-248

  • Název nakladatele

    Masaryk University

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Zajeci, Czech Republic

  • Datum konání akce

    1. 1. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000432090800024