Omezené možnosti nakupování (nejen) v centru Brna? Identifikace potravinových pouští
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F17%3A00099540" target="_blank" >RIV/00216224:14560/17:00099540 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Omezené možnosti nakupování (nejen) v centru Brna? Identifikace potravinových pouští
Popis výsledku v původním jazyce
V České republice prošel maloobchod po roce 1989 mnoha změnami, z nichž tou nejvýznamnější byl přechod z centrálně plánované ekonomiky na ekonomiku tržní. Velmi razantně se proměnilo také nákupní chování prakticky všech populačních skupin. Cílem textu je identifikovat v prostoru města Brna oblasti, kde není možné nakoupit potraviny do určité vzdálenosti od místa bydliště. Takové oblasti se označují jako potravinové pouště. Dále pak v teoretické i empirické rovině provést analýzu potravinových pouští a navrhnout možnosti řešení z pohledu veřejných orgánů, privátního sektoru i samotných obyvatel.
Název v anglickém jazyce
Limited shopping opportunities (not only) in the center of Brno? Identification of food deserts.
Popis výsledku anglicky
In the Czech Republic, after 1989 the retail trade has undergone many changes, of which the most important was the transition from a centrally planned economy to a market economy. The shopping behavior of virtually all population groups has also changed very strongly. The aim of the text is to identify areas in the area of Brno where it is not possible to buy food within a certain distance from the place of residence. The purchasing behavior of virtually all population groups has also changed very strongly. The aim of the text is to identify areas in the area of Brno where it is not possible to buy food within a certain distance from the place of residence. Such areas are referred to as food deserts.Then, on both theoretical and empirical level, to analyze food deserts and propose solutions from the point of view of public authorities, the private sector and the inhabitants themselves.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50702 - Urban studies (planning and development)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Maloobchod a špecifiká časovo-priestorového správania spotrebiteľov
ISBN
9788022344340
Počet stran výsledku
32
Strana od-do
197-228
Počet stran knihy
285
Název nakladatele
Univerzita Komenského v Bratislave
Místo vydání
Bratislava
Kód UT WoS kapitoly
—