Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The conditions for retail business in the countryside - the case of South Bohemia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F23%3A43970598" target="_blank" >RIV/49777513:23510/23:43970598 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The conditions for retail business in the countryside - the case of South Bohemia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on the results of an investigation into the buying behaviour of customers in a selected small town in the peripheral rural environment of the Czech Republic, presents the reasons for and benefits of shopping for rural residents in towns, and the benefits of shopping in the place of residence or over the Internet. The aim of the research was to identify the context of the buying behaviour of customers in a small rural town in the South Bohemian region when buying food in the place of residence and outside the place of residence, and in doing so to articulate the prerequisites and conditions of the retail business. A questionnaire and a case study were used as research methods in order to obtain data for analysis. The main finding of the research is that peripheral rural locations are able to retain their customers even when faced with the competition of multinational chains.

  • Název v anglickém jazyce

    The conditions for retail business in the countryside - the case of South Bohemia

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on the results of an investigation into the buying behaviour of customers in a selected small town in the peripheral rural environment of the Czech Republic, presents the reasons for and benefits of shopping for rural residents in towns, and the benefits of shopping in the place of residence or over the Internet. The aim of the research was to identify the context of the buying behaviour of customers in a small rural town in the South Bohemian region when buying food in the place of residence and outside the place of residence, and in doing so to articulate the prerequisites and conditions of the retail business. A questionnaire and a case study were used as research methods in order to obtain data for analysis. The main finding of the research is that peripheral rural locations are able to retain their customers even when faced with the competition of multinational chains.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Opportunities and Threats to Current Business Management in Cross-border Comparison 2023

  • ISBN

    978-3-86367-071-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    319-330

  • Název nakladatele

    GUC - Verlag der Gesellschaft für Unternehmensrechnung und Controlling m.b.H.

  • Místo vydání

    Lößnitz

  • Místo konání akce

    Železná Ruda

  • Datum konání akce

    9. 11. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku