Nákupní podmínky a chování zákazníků na českém venkově – výzkum ve vybraných obcích
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F22%3A43967278" target="_blank" >RIV/49777513:23510/22:43967278 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://drive.google.com/drive/folders/1YiIEeOEM17gb7_igFpaJ7200YxY8_WQe" target="_blank" >https://drive.google.com/drive/folders/1YiIEeOEM17gb7_igFpaJ7200YxY8_WQe</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nákupní podmínky a chování zákazníků na českém venkově – výzkum ve vybraných obcích
Popis výsledku v původním jazyce
Tento příspěvek se zabývá problematikou udržitelnosti nákupních podmínek na českém venkově. Prezentuje údaje o úrovni vybavenosti ČR kapacitami pro nákup rychloobrátkového zboží včetně potravin, dostupnosti nákupních míst a chování zákazníků při nákupu potravin. Vede k závěru, že problém dostupnosti nákupního místa pro nákup potravin na českém venkově nemusí být tak zásadní, jak je často prezentováno. V otázce udržitelnosti maloobchodního podnikání na českém venkově autoři odkazují na tržní prostředí a další faktory, které toto podnikání ovlivňují. Příspěvek je doplněn o výsledky výzkumu chování zákazníků v konkrétních venkovských obcích při nákupu potravin.
Název v anglickém jazyce
Purchasing conditions and behaviour of customers in the Czech countryside – research in selected villages
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the problematics of sustainability of purchasing conditions in the Czech countryside. It presents data on the level of equipment of the Czech Republic with capacities for the purchase of fast-moving consumer goods, or food, the availability of shopping places, and the behavior of customers when buying food. It leads to the conclusion that the problem of the availability of a shopping place for buying food in the Czech countryside may not be as fundamental as it is often presented. In the question of the sustainability of retail business in the Czech countryside, the authors refer to the market environment and the natural factors that influence this business. The contribution is supplemented by the results of research into the behavior of customers in specific rural municipalities when purchasing food.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů