Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Conceptualization of External Knowledge Reverse Flows

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F17%3A00107136" target="_blank" >RIV/00216224:14560/17:00107136 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Conceptualization of External Knowledge Reverse Flows

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Research in reverse logistics was previously focused mainly on manufacturing enterprises and on tangible reverse flows. However, with steady increasing proportion of services in GDP and with servitization of products, direction of further research in reverse logistics could aim on service sector and on intangible reverse flows, i.e. on information and especially on knowledge. The concept of gathering information from and about customers is not new and has been investigated by marketing researchers for a long time. Nevertheless, information about (dis)satisfaction of customers, their experience with products or complaints was gathered mainly in order to increase satisfaction, improve the experience or reduce the number of complaints. As one of the main purposes of reverse logistics is to reduce reverse flows, among others faulty products or services, this can be done by designing better products or services. However, companies need to obtain knowledge from customers in order to innovate products or services. Therefore, the purpose of this article is to introduce a conceptual framework the will help to analyze the current research that focuses on using knowledge from customers to reduce reverse flows. Using the designed framework, further research project will be introduced and briefly discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    Conceptualization of External Knowledge Reverse Flows

  • Popis výsledku anglicky

    Research in reverse logistics was previously focused mainly on manufacturing enterprises and on tangible reverse flows. However, with steady increasing proportion of services in GDP and with servitization of products, direction of further research in reverse logistics could aim on service sector and on intangible reverse flows, i.e. on information and especially on knowledge. The concept of gathering information from and about customers is not new and has been investigated by marketing researchers for a long time. Nevertheless, information about (dis)satisfaction of customers, their experience with products or complaints was gathered mainly in order to increase satisfaction, improve the experience or reduce the number of complaints. As one of the main purposes of reverse logistics is to reduce reverse flows, among others faulty products or services, this can be done by designing better products or services. However, companies need to obtain knowledge from customers in order to innovate products or services. Therefore, the purpose of this article is to introduce a conceptual framework the will help to analyze the current research that focuses on using knowledge from customers to reduce reverse flows. Using the designed framework, further research project will be introduced and briefly discussed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-16260S" target="_blank" >GA16-16260S: Přístup managementu k redukci zpětných toků ve vazbě na spokojenost zákazníků a neustálé zlepšování</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    CLC 2016: CARPATHIAN LOGISTICS CONGRESS - CONFERENCE PROCEEDINGS

  • ISBN

    9788087294765

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    259-264

  • Název nakladatele

    TANGER LTD, KELTICKOVA 62, SLEZSKA, OSTRAVA 710 00, CZECH REPUBLIC

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Zakopane, Poland

  • Datum konání akce

    1. 1. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000476913400036