Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Celebrities’ personal brand authenticity in social media: an application in the context of football top-players. The Robert Lewandowski case

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F18%3A00103397" target="_blank" >RIV/00216224:14560/18:00103397 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.researchgate.net/publication/325805738_Celebrities'_personal_brand_authenticity_in_social_media_an_application_in_the_context_of_football_top-players_The_Robert_Lewandowski_case" target="_blank" >https://www.researchgate.net/publication/325805738_Celebrities'_personal_brand_authenticity_in_social_media_an_application_in_the_context_of_football_top-players_The_Robert_Lewandowski_case</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Celebrities’ personal brand authenticity in social media: an application in the context of football top-players. The Robert Lewandowski case

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the study is to explorepersonal brand authenticityin social media through sentiment analysis. Asurvey has been conducted in the context of football players with respect to Robert Lewandowski –the most valuable Polish football-celebrity brand. Authorsfirst assess antecedents of his brand authenticity basingon an international sample of social media users, made of 219 cases from 22countries(intentionallyexcluding Poland),adopting the structural equation modelling method (SEM) for the data analysis. Next, the resultsobtained with the sentiment analysis at the same timeare compared. This study is the first assessingthe authenticity of a football star. Findings lead to interesting implications for the authentic personal brands' creation of football celebritiesonline.

  • Název v anglickém jazyce

    Celebrities’ personal brand authenticity in social media: an application in the context of football top-players. The Robert Lewandowski case

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the study is to explorepersonal brand authenticityin social media through sentiment analysis. Asurvey has been conducted in the context of football players with respect to Robert Lewandowski –the most valuable Polish football-celebrity brand. Authorsfirst assess antecedents of his brand authenticity basingon an international sample of social media users, made of 219 cases from 22countries(intentionallyexcluding Poland),adopting the structural equation modelling method (SEM) for the data analysis. Next, the resultsobtained with the sentiment analysis at the same timeare compared. This study is the first assessingthe authenticity of a football star. Findings lead to interesting implications for the authentic personal brands' creation of football celebritiesonline.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 5th European Conference on Social Media ECSM 2018

  • ISBN

    9781911218845

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    125-133

  • Název nakladatele

    ACPI

  • Místo vydání

    Limerick, Ireland

  • Místo konání akce

    Limerick Institute of Technology

  • Datum konání akce

    21. 6. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000461860500017