Celebrities’ personal brand authenticity in social media: an application in the context of football top-players. The Robert Lewandowski case
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F18%3A00103397" target="_blank" >RIV/00216224:14560/18:00103397 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.researchgate.net/publication/325805738_Celebrities'_personal_brand_authenticity_in_social_media_an_application_in_the_context_of_football_top-players_The_Robert_Lewandowski_case" target="_blank" >https://www.researchgate.net/publication/325805738_Celebrities'_personal_brand_authenticity_in_social_media_an_application_in_the_context_of_football_top-players_The_Robert_Lewandowski_case</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Celebrities’ personal brand authenticity in social media: an application in the context of football top-players. The Robert Lewandowski case
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the study is to explorepersonal brand authenticityin social media through sentiment analysis. Asurvey has been conducted in the context of football players with respect to Robert Lewandowski –the most valuable Polish football-celebrity brand. Authorsfirst assess antecedents of his brand authenticity basingon an international sample of social media users, made of 219 cases from 22countries(intentionallyexcluding Poland),adopting the structural equation modelling method (SEM) for the data analysis. Next, the resultsobtained with the sentiment analysis at the same timeare compared. This study is the first assessingthe authenticity of a football star. Findings lead to interesting implications for the authentic personal brands' creation of football celebritiesonline.
Název v anglickém jazyce
Celebrities’ personal brand authenticity in social media: an application in the context of football top-players. The Robert Lewandowski case
Popis výsledku anglicky
The aim of the study is to explorepersonal brand authenticityin social media through sentiment analysis. Asurvey has been conducted in the context of football players with respect to Robert Lewandowski –the most valuable Polish football-celebrity brand. Authorsfirst assess antecedents of his brand authenticity basingon an international sample of social media users, made of 219 cases from 22countries(intentionallyexcluding Poland),adopting the structural equation modelling method (SEM) for the data analysis. Next, the resultsobtained with the sentiment analysis at the same timeare compared. This study is the first assessingthe authenticity of a football star. Findings lead to interesting implications for the authentic personal brands' creation of football celebritiesonline.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50802 - Media and socio-cultural communication
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 5th European Conference on Social Media ECSM 2018
ISBN
9781911218845
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
125-133
Název nakladatele
ACPI
Místo vydání
Limerick, Ireland
Místo konání akce
Limerick Institute of Technology
Datum konání akce
21. 6. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000461860500017