Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Changing European retail landscapes: New trends and challenges

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F18%3A00104216" target="_blank" >RIV/00216224:14560/18:00104216 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://content.sciendo.com/view/journals/mgr/26/3/article-p150.xml" target="_blank" >https://content.sciendo.com/view/journals/mgr/26/3/article-p150.xml</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/mgr-2018-0012" target="_blank" >10.2478/mgr-2018-0012</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Changing European retail landscapes: New trends and challenges

  • Popis výsledku v původním jazyce

    During the second half of the 20th century, consumption patterns in the developed market economies have stabilised, while in the transition/EU-accession countries these patterns were accepted with unusual speed and dynamics. Differences, changes and current trends in Western Europe and post-socialist countries in the quantity and concentration of retailing activities have been minimised, whereas some distinctions in the quality of retail environments have remained. Changes have occurred in buying habits, shopping behaviour and consumer preferences basically for all population groups across the generations. This article is a theoretical and conceptual introduction to a Special Issue of the Moravian Geographical Reports (Volume 26, No. 3) on “The contemporary retail environment: shopping behaviour, consumers’ preferences, retailing and geomarketing”. The basic features which have occurred in European retailing environments are presented, together with a comparison (and confrontation) between Western and Eastern Europe. The multidisciplinary nature of retailing opens the discussion not only from a geographical perspective but also from the point of view of other social science disciplines that naturally interconnect in the retail environments.

  • Název v anglickém jazyce

    Changing European retail landscapes: New trends and challenges

  • Popis výsledku anglicky

    During the second half of the 20th century, consumption patterns in the developed market economies have stabilised, while in the transition/EU-accession countries these patterns were accepted with unusual speed and dynamics. Differences, changes and current trends in Western Europe and post-socialist countries in the quantity and concentration of retailing activities have been minimised, whereas some distinctions in the quality of retail environments have remained. Changes have occurred in buying habits, shopping behaviour and consumer preferences basically for all population groups across the generations. This article is a theoretical and conceptual introduction to a Special Issue of the Moravian Geographical Reports (Volume 26, No. 3) on “The contemporary retail environment: shopping behaviour, consumers’ preferences, retailing and geomarketing”. The basic features which have occurred in European retailing environments are presented, together with a comparison (and confrontation) between Western and Eastern Europe. The multidisciplinary nature of retailing opens the discussion not only from a geographical perspective but also from the point of view of other social science disciplines that naturally interconnect in the retail environments.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50702 - Urban studies (planning and development)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Moravian Geographical Reports

  • ISSN

    1210-8812

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    26

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    150-159

  • Kód UT WoS článku

    000447675100001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85055570866