Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cost Shock in Public Tenders Impacting the Railway Operator

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F18%3A00105962" target="_blank" >RIV/00216224:14560/18:00105962 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doaj.org/article/abfa88f2d8004f23b48a9c8934db2c45" target="_blank" >https://doaj.org/article/abfa88f2d8004f23b48a9c8934db2c45</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1051/matecconf/201823500018" target="_blank" >10.1051/matecconf/201823500018</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Cost Shock in Public Tenders Impacting the Railway Operator

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to find out whether the cost shocks occur in the passenger rail transport, whether it can cause problems of financing as well as to evaluate the ways which are used by the purchaser of public transport to change the subsidy for carriers in case of cost shock. Results have shown that costs shocks can negatively impact financing of the subsidised passenger railway transport, so purchasers of the transport services must be extremely cautious in setting the tender documentation. So that purchasers avoid time-inconsistency solution, it is necessary to set the change in the subsidy in the contract. None of the tested clauses used by purchasers is ideal. We can see over-/under-compensation. The clause with 55 % of the consumer price index and 35 % of the change in labour costs in the transport sector reaches better results especially in contracts with vehicles purchased by the carrier.

  • Název v anglickém jazyce

    Cost Shock in Public Tenders Impacting the Railway Operator

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to find out whether the cost shocks occur in the passenger rail transport, whether it can cause problems of financing as well as to evaluate the ways which are used by the purchaser of public transport to change the subsidy for carriers in case of cost shock. Results have shown that costs shocks can negatively impact financing of the subsidised passenger railway transport, so purchasers of the transport services must be extremely cautious in setting the tender documentation. So that purchasers avoid time-inconsistency solution, it is necessary to set the change in the subsidy in the contract. None of the tested clauses used by purchasers is ideal. We can see over-/under-compensation. The clause with 55 % of the consumer price index and 35 % of the change in labour costs in the transport sector reaches better results especially in contracts with vehicles purchased by the carrier.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50201 - Economic Theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    MATEC Web of Conferences

  • ISBN

  • ISSN

    2261-236X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1-8

  • Název nakladatele

    EDP Sciences

  • Místo vydání

    Žilina

  • Místo konání akce

    Strečno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku