Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dotování MHD z veřejných financí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F10%3A00177406" target="_blank" >RIV/68407700:21260/10:00177406 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Dotování MHD z veřejných financí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tradičním modelem financování MHD je stav, kdy cestující přispívá na celkové provozní náklady MHD pouze jistou částí. Tato část je zpravidla méně než 50 % celkových vynaložených nákladů na danou jízdu. Zbylou větší část nákladů doplatí za cestujícího město z veřejných financí. Ve velkých městech dosahují tyto každoroční dotace na fungování MHD závratných částek. Např. město Praha vynaložilo jen za poslední 3 roky na MHD přes 40 mld. Kč. Tento model financování je víceméně tradiční na území celé Evropskéunie. Příspěvek poukazuje na danou skutečnost na názorných příkladech a hledá odpověď na otázku, zdali je tento stav optimální a zda existují možnosti jeho změny.

  • Název v anglickém jazyce

    Subsidization of Urban Mass Transport from Public Finance

  • Popis výsledku anglicky

    The traditional model of financing urban mass transport means that passengers only contribute to overall operating costs partly. This contribution is, as a rule, less than 50 % of overall costs of a given ride. The remaining larger part of the costs is paid by a municipality from public finance. In big cities, such annual subsidies for urban mass transport account for exorbitant amounts. For example, Prague spent over 40 billion CZK for urban mass transport in past 3 years. This financing model is moreor less traditional across the European Union. The present paper explains those facts through illustrative examples and asks whether this situation is optimal and whether it is possible to change it.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Zborník príspevkov z XII. Ročníka medzinárodnej vedeckej konferencie pod názvom FINANCIE A RIZIKO

  • ISBN

    978-80-225-3089-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    EKONÓM

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    29. 11. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku