Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Financování MHD z veřejných zdrojů v Evropské unii a jinde - současná východiska, možné alternativy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F10%3A00177408" target="_blank" >RIV/68407700:21260/10:00177408 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Financování MHD z veřejných zdrojů v Evropské unii a jinde - současná východiska, možné alternativy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tradičním modelem financování MHD je stav, kdy cestující přispívá na celkové provozní náklady MHD pouze jistou částí. Tato část je zpravidla méně než 50 % celkových vynaložených nákladů na danou jízdu. Zbylou větší část nákladů doplatí za cestujícího město z veřejných financí. Ve velkých městech dosahují tyto každoroční dotace na fungování MHD závratných částek. Např. město Praha vynaložilo jen za poslední 3 roky na MHD přes 40 mld. Kč. Tento model financování je víceméně tradiční na území celé Evropskéunie. Příspěvek nastiňuje určitou hrozbu udržitelného rozvoje MHD v Praze, ukazuje na názorných příkladech alternativní principy financování v rámci EU a zamýšlí se nad faktem, zda by se Praha nemohla některým alternativním principem nechat inspirovat.

  • Název v anglickém jazyce

    Financing of Urban Mass Transport from Public Resources in the European Union and Elsewhere - Current Basis, Possible Options

  • Popis výsledku anglicky

    The traditional model of financing urban mass transport means that passengers only contribute to overall operating costs partly. This contribution is, as a rule, less than 50 % of overall costs of a given ride. The remaining larger part of the costs is paid by a municipality from public finance. In big cities, such annual subsidies for urban mass transport account for exorbitant amounts. For example, Prague spent over 40 billion CZK on urban mass transport in past 3 years. This financing model is more or less traditional across the European Union. The present paper points to a certain threat to the sustainable development of urban mass transport in Prague, explains alternative financing principles within the EU through illustrative examples and asks whether Prague might get inspired by any of such alternative principles.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference MMK 2010

  • ISBN

    978-80-86703-41-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Magnanimitas

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    6. 12. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku