Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Financování městské hromadné dopravy v metropolích bývalého Rakouska-Uherska

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F11%3A00184037" target="_blank" >RIV/68407700:21260/11:00184037 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Financování městské hromadné dopravy v metropolích bývalého Rakouska-Uherska

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V roce 1911 se provozování MHD v tehdejších metropolích Rakouska-Uherska obešlo bez dotací. O 100 let později v roce 2011 je tradičním modelem financování stav, kdy cestující přispívá na celkové náklady MHD pouze jistou částí. Tato část je zpravidla méněnež 50 % celkových vynaložených nákladů na danou jízdu. Zbylou větší část nákladů doplatí za cestujícího město z veřejných financí. Ve velkých městech dosahují tyto každoroční dotace na fungování MHD závratných částek. Když je veřejných zdrojů málo, sahá se nejprve na investiční dotace. K tomuto jevu právě dochází v Praze. Odstrašujícím příkladem, kam by Prahu mohlo dovést zanedbání investic do MHD, je Budapešť. Inspirativním prostředím pro Prahu může být Vídeň.

  • Název v anglickém jazyce

    Financing the Public Transport in the Metropolis of the Former Austria-Hungaria.

  • Popis výsledku anglicky

    In 1911 the public transport operation in the then metropolis of Austria-Hungaria could exist without any subsidies. 100 years later in 2011 traditionally the public transport financing model is the state when the passenger only contributes certain partof the overall costs of public transport. This part typically accounts for less than 50 % of total costs incurred an particular ride. The remaining majority of costs is paid by the city from public finance. In major cities these annual subsidies accountsfor skyrocketing amounts. When public finance is not sufficient, investment subsidies are being approached. THis is the phenomenon currently in Prague. The scary example of where Prague could end up if they neglect investment into public transport is Budapest. On the other hand, Vienna could be inspiring for Prague.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Silnice železnice

  • ISSN

    1801-822X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    "P2-VIII"-"P2-XI"

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus