Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Where does the Czech Republic export to?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F18%3A00106354" target="_blank" >RIV/00216224:14560/18:00106354 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Where does the Czech Republic export to?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This scoping review examines the current situation of the Czech export market and its prospects for the future. Firstly, it looks at the Czech Republic’s traditional partners, who are mainly its neighbouring countries, and highlights the main Czech export activities. It then focuses on perspective destinations from the perspective of the growing volume of trade in recent years, as well as from the perspective of the current dynamic development of local economies. The CzechTrade agency plays a key role in promoting Czech exports and is active abroad in its search for business opportunities and in helping new and existing Czech exporters in establishing themselves in new markets. The Free Trade Agreement is another important tool for supporting Czech exports, and Czech exporters have been able to utilize its many advantages.

  • Název v anglickém jazyce

    Where does the Czech Republic export to?

  • Popis výsledku anglicky

    This scoping review examines the current situation of the Czech export market and its prospects for the future. Firstly, it looks at the Czech Republic’s traditional partners, who are mainly its neighbouring countries, and highlights the main Czech export activities. It then focuses on perspective destinations from the perspective of the growing volume of trade in recent years, as well as from the perspective of the current dynamic development of local economies. The CzechTrade agency plays a key role in promoting Czech exports and is active abroad in its search for business opportunities and in helping new and existing Czech exporters in establishing themselves in new markets. The Free Trade Agreement is another important tool for supporting Czech exports, and Czech exporters have been able to utilize its many advantages.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the International Scientific Conference of Business Economics, Management and Marketing 2018

  • ISBN

    9788021091641

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    139-145

  • Název nakladatele

    Masaryk University

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku

    000495441500018