Obchod ČR s drůbežím masem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F07%3A00113988" target="_blank" >RIV/62156489:43110/07:00113988 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Obchod ČR s drůbežím masem
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek pojednává o změnách obchodu s drůbežím masem, jako reakcí na měnící se potřeby spotřebitelů, jak v České republice, tak v jiných státech Evropy. Znázorňuje základní ukazatele obchodu s drůbežím masem (množství dováženého a vyváženého drůbežíhomasa), tuzemskou spotřebu z importu i kilogramové ceny drůbežího masa v obou sférách obchodní bilance. Analyzuje stranu exportu i importu s vyhodnocením nejvýznamnějších aktivit podílejících se na vzájemné obchodní transakci. Zabývá se charakteristikou vybraných obchodních partnerů a zvažuje transakční náklady jako jeden z hlavních faktorů, který negativně přispívá ke změnám obchodních podmínek na straně dodavatelů i odběratelů. Změny v obchodních strategiích i nový pohled na potřeby zákazníků a příležitosti trhu umožnily českým exportérům průnik na zahraniční trhy a přetvořit tak stávající strukturu zemí, s nimiž doposud Česká republika obchodovala.
Název v anglickém jazyce
Czech Trade with Poultry
Popis výsledku anglicky
The paper deals with changes in the poultry trade as a reaction to changing consumer needs in the Czech Republic and other European states. It demonstrates basic poultry trade indicators (amount of poultry meat imported and exported), domestic import consumption and poultry prices in both spheres of trade balance. The paper analyses export and import side with emphasis placed on the most important activities resulting to a mutual transaction. It also deals with trade partners' characteristics and transaction costs as the main factor negatively contributing to changes in trade conditions on the supplier and subscriber side. Changes in trade strategies and new attitudes to customers' needs and market opportunities have enabled Czech exporters to penetrate foreign markets and transform existing structure of countries trading with the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků z 2. mezinárodní vědecké konverence Nové trendy - nové nápady 2007
ISBN
978-80-903914-2-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
49-49
Název nakladatele
Soukromá vysoká škola ekonomická Znojmo
Místo vydání
Znojmo
Místo konání akce
Znojmo
Datum konání akce
22. 11. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—