Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Just knowing you do it: The unacknowledged role of social influence on decision-making

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F19%3A00117465" target="_blank" >RIV/00216224:14560/19:00117465 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Just knowing you do it: The unacknowledged role of social influence on decision-making

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Social proof, isomorphism, imitation, or vicarious learning – these are just some examples of terms used to describe the powerful role of social influence on decision-making. However, while powerful, it is often unacknowledged. Be the reasons conscious (“I don’t want to tell you”) or unconscious (“I am not influenced by others”), social influence needs to have a prominent role in the research on organizational decision-making. In this study, we summarize some of the theoretical perspectives on the role of social influence in decision-making. Then, we provide a case study illustrating its effects and its unacknowledgement by decision-makers. Combining these two parts, we aim to highlight the need to carefully assess possible social influence in further studies of decision-making, regardless of narratives we obtain from individual decision-makers.

  • Název v anglickém jazyce

    Just knowing you do it: The unacknowledged role of social influence on decision-making

  • Popis výsledku anglicky

    Social proof, isomorphism, imitation, or vicarious learning – these are just some examples of terms used to describe the powerful role of social influence on decision-making. However, while powerful, it is often unacknowledged. Be the reasons conscious (“I don’t want to tell you”) or unconscious (“I am not influenced by others”), social influence needs to have a prominent role in the research on organizational decision-making. In this study, we summarize some of the theoretical perspectives on the role of social influence in decision-making. Then, we provide a case study illustrating its effects and its unacknowledgement by decision-makers. Combining these two parts, we aim to highlight the need to carefully assess possible social influence in further studies of decision-making, regardless of narratives we obtain from individual decision-makers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Scientific Conference of Business Economics Management and Marketing

  • ISBN

    9788021095656

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    66-75

  • Název nakladatele

    Masaryk University

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku