Big data: a Source of Mobility Behaviour and a Strategic Tool for Destination Management
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F20%3A00117537" target="_blank" >RIV/00216224:14560/20:00117537 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.cjot.cz/cislo/en/302/02-2019/" target="_blank" >http://www.cjot.cz/cislo/en/302/02-2019/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Big data: a Source of Mobility Behaviour and a Strategic Tool for Destination Management
Popis výsledku v původním jazyce
The abundant use of the Internet and mobile technologies while traveling leaves a digital footprint in the form of big data that can be tracked. Big data bring information about spatial visitor behaviour that is valuable for strategic destination management. Big data enrich not only scientific fields (e. g. management, marketing, or geography) with their knowledge, but also represent the invention of new tools for their actual processing. Generally, big data are considered as a strategic tool enhancing the competitiveness of a destination. The paper presents the basic characteristics of big data and reviews research focused on big data in tourism. Moreover, it identifies its potential for tourism from both the theoretical and methodological point of view. The final part deals with current trends in using the big data in tourism and its application in destination management. The future trends of big data in the context of destination management are implied as well.
Název v anglickém jazyce
Big data: a Source of Mobility Behaviour and a Strategic Tool for Destination Management
Popis výsledku anglicky
The abundant use of the Internet and mobile technologies while traveling leaves a digital footprint in the form of big data that can be tracked. Big data bring information about spatial visitor behaviour that is valuable for strategic destination management. Big data enrich not only scientific fields (e. g. management, marketing, or geography) with their knowledge, but also represent the invention of new tools for their actual processing. Generally, big data are considered as a strategic tool enhancing the competitiveness of a destination. The paper presents the basic characteristics of big data and reviews research focused on big data in tourism. Moreover, it identifies its potential for tourism from both the theoretical and methodological point of view. The final part deals with current trends in using the big data in tourism and its application in destination management. The future trends of big data in the context of destination management are implied as well.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF16_026%2F0008430" target="_blank" >EF16_026/0008430: Nová mobilita - vysokorychlostní dopravní systémy a dopravní chování populace</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Czech Journal of Tourism
ISSN
1805-3580
e-ISSN
1805-9767
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
85-102
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—