Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modern Marketing Communication in Tourism

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04130081%3A_____%2F18%3AN0000005" target="_blank" >RIV/04130081:_____/18:N0000005 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.researchgate.net/publication/333375439_Modern_Marketing_Communication_in_Tourism" target="_blank" >https://www.researchgate.net/publication/333375439_Modern_Marketing_Communication_in_Tourism</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18775/jibrm.1849-8558.2015.42.3003" target="_blank" >10.18775/jibrm.1849-8558.2015.42.3003</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modern Marketing Communication in Tourism

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Mass tourism, is an important contributor to the development not only of regional but also national economies and generally it's presented by tourism destination. Despite certain tendencies in preference for individual tourism, it is expected that mass tourism and mass tourism destination will continue to play a dominant role in future. The present paper is dedicated to the topic of possible usage of modern tools of marketing communication in management of mass tourism destination. Special characteristics of its product are having influence on the usage and effectiveness of traditional forms of marketing communication (advertising, exhibitions, etc.) in the presentation of mass tourism destination and on other hand the possible preference of using new modern trends of marketing communication. The aim of this article is based on analysis of primary, secondary data and field observations to evaluate the possibility and key factors of usage of selected forms of modern tools of marketing communication like internet marketing, social media, mobile marketing and world of mouth marketing etc. The result will be the evaluation of usage of modern marketing communication and its current state of the application in propagation of mass tourism destinations including proposal of some recommendations for their next application.

  • Název v anglickém jazyce

    Modern Marketing Communication in Tourism

  • Popis výsledku anglicky

    Mass tourism, is an important contributor to the development not only of regional but also national economies and generally it's presented by tourism destination. Despite certain tendencies in preference for individual tourism, it is expected that mass tourism and mass tourism destination will continue to play a dominant role in future. The present paper is dedicated to the topic of possible usage of modern tools of marketing communication in management of mass tourism destination. Special characteristics of its product are having influence on the usage and effectiveness of traditional forms of marketing communication (advertising, exhibitions, etc.) in the presentation of mass tourism destination and on other hand the possible preference of using new modern trends of marketing communication. The aim of this article is based on analysis of primary, secondary data and field observations to evaluate the possibility and key factors of usage of selected forms of modern tools of marketing communication like internet marketing, social media, mobile marketing and world of mouth marketing etc. The result will be the evaluation of usage of modern marketing communication and its current state of the application in propagation of mass tourism destinations including proposal of some recommendations for their next application.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of International Business Research and Marketing

  • ISSN

    1849-8558

  • e-ISSN

    2584-3222

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    HR - Chorvatská republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    20-23

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus