Assessment of market power on the route Prague–Ostrava
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F21%3A00122625" target="_blank" >RIV/00216224:14560/21:00122625 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.trpro.2021.06.029" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.trpro.2021.06.029</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.trpro.2021.06.029" target="_blank" >10.1016/j.trpro.2021.06.029</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Assessment of market power on the route Prague–Ostrava
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this article is to assess whether České dráhy enjoyed a dominant position between the years 2011 and 2019. The European Commission is currently investigating České dráhy for an alleged abuse of dominant position in the form of predatory prices between the year 2011 and 2019. In order to actually fine České dráhy for this conduct, the European Commission will have conclude that České dráhy actually enjoyed a dominant position. This article suggests that although the market shares of České dráhy indicate an existence of dominance, examination of further factors suggests that České dráhy were in fact not in a dominant position.
Název v anglickém jazyce
Assessment of market power on the route Prague–Ostrava
Popis výsledku anglicky
The aim of this article is to assess whether České dráhy enjoyed a dominant position between the years 2011 and 2019. The European Commission is currently investigating České dráhy for an alleged abuse of dominant position in the form of predatory prices between the year 2011 and 2019. In order to actually fine České dráhy for this conduct, the European Commission will have conclude that České dráhy actually enjoyed a dominant position. This article suggests that although the market shares of České dráhy indicate an existence of dominance, examination of further factors suggests that České dráhy were in fact not in a dominant position.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50201 - Economic Theory
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF16_026%2F0008430" target="_blank" >EF16_026/0008430: Nová mobilita - vysokorychlostní dopravní systémy a dopravní chování populace</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Transportation Research Procedia
ISBN
—
ISSN
2352-1457
e-ISSN
2352-1465
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
252-259
Název nakladatele
Elsevier B.V.
Místo vydání
online
Místo konání akce
online
Datum konání akce
1. 1. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—