Business Model of Sustainable Robo-Advisors: Empirical Insights for Practical Implementation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F21%3A00123085" target="_blank" >RIV/00216224:14560/21:00123085 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.mdpi.com/2071-1050/13/23/13009" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2071-1050/13/23/13009</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.3390/su132313009" target="_blank" >10.3390/su132313009</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Business Model of Sustainable Robo-Advisors: Empirical Insights for Practical Implementation
Popis výsledku v původním jazyce
The given research paper examines the characteristics of German private investors regarding the probability of using robo-advisory-services. The used data set was gathered for this purpose (N = 305) to address the research question by using a logistic regression approach. The presented logit regression model results indicate that the awareness of sustainable aspects make a significant difference in the probability of using a sustainable robo-service. Additionally, our findings show that being male and cost-aware are positively associated with the use of a sustainable robo-advisor. Furthermore, the probability of use is 1.53 times higher among young and experienced investors. The findings in this paper provide relevant research findings for banks, asset managers, FinTechs, policy makers and financial practitioners to increase the adoption rate of robo-advice by introducing a sustainable offering.
Název v anglickém jazyce
Business Model of Sustainable Robo-Advisors: Empirical Insights for Practical Implementation
Popis výsledku anglicky
The given research paper examines the characteristics of German private investors regarding the probability of using robo-advisory-services. The used data set was gathered for this purpose (N = 305) to address the research question by using a logistic regression approach. The presented logit regression model results indicate that the awareness of sustainable aspects make a significant difference in the probability of using a sustainable robo-service. Additionally, our findings show that being male and cost-aware are positively associated with the use of a sustainable robo-advisor. Furthermore, the probability of use is 1.53 times higher among young and experienced investors. The findings in this paper provide relevant research findings for banks, asset managers, FinTechs, policy makers and financial practitioners to increase the adoption rate of robo-advice by introducing a sustainable offering.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50206 - Finance
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sustainability
ISSN
2071-1050
e-ISSN
2071-1050
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
23
Stát vydavatele periodika
CH - Švýcarská konfederace
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
1-12
Kód UT WoS článku
000734551700001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85119985309