Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Has European Rail Policy Improved The Efficiency of European Railways?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F22%3A00127076" target="_blank" >RIV/00216224:14560/22:00127076 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.ingentaconnect.com/contentone/lse/jtep/2022/00000056/00000004/art00005#expand/collapse" target="_blank" >https://www.ingentaconnect.com/contentone/lse/jtep/2022/00000056/00000004/art00005#expand/collapse</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Has European Rail Policy Improved The Efficiency of European Railways?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Existing studies of the impact of European rail reforms on efficiency have provided ambiguous findings. This paper uses an up-to-date dataset and many model specifications within various methods to provide more robust conclusions. The results suggest that a holding company model has some benefits over complete vertical separation in terms of efficiency, but these may be offset by lowered competition; separating freight and passenger transport increases efficiency. Competition in freight is beneficial, while competition in passenger transport depends on the level of competition. The benefits of competition can outweigh the costs of vertical separation when competition is more widespread.

  • Název v anglickém jazyce

    Has European Rail Policy Improved The Efficiency of European Railways?

  • Popis výsledku anglicky

    Existing studies of the impact of European rail reforms on efficiency have provided ambiguous findings. This paper uses an up-to-date dataset and many model specifications within various methods to provide more robust conclusions. The results suggest that a holding company model has some benefits over complete vertical separation in terms of efficiency, but these may be offset by lowered competition; separating freight and passenger transport increases efficiency. Competition in freight is beneficial, while competition in passenger transport depends on the level of competition. The benefits of competition can outweigh the costs of vertical separation when competition is more widespread.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_026%2F0008430" target="_blank" >EF16_026/0008430: Nová mobilita - vysokorychlostní dopravní systémy a dopravní chování populace</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    JOURNAL OF TRANSPORT ECONOMICS AND POLICY

  • ISSN

    0022-5258

  • e-ISSN

    1754-5951

  • Svazek periodika

    56

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    445-463

  • Kód UT WoS článku

    000884878700004

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85148045780