Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Do European reforms increase modal share of railways?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F17%3A00094409" target="_blank" >RIV/00216224:14560/17:00094409 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0967070X16306941" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0967070X16306941</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.tranpol.2017.09.011" target="_blank" >10.1016/j.tranpol.2017.09.011</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Do European reforms increase modal share of railways?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The transport policy of the European Union aims to increase modal shares of railways. Its principal reform measures are vertical separation and competition entry. However, there are other possible reform strategies and it is not clear whether European reforms actually increase railway's modal shares. Based on an analysis performed on 27 European countries in the period 1995–2013, there is no evidence that vertical separation and competition entry increase modal shares of European railways. The horizontal separation of the freight and passenger division of the incumbent and subsequent privatisation of the freight division looks like a more promising strategy. There are also important structural differences between countries in Western and Eastern Europe which should be controlled for.

  • Název v anglickém jazyce

    Do European reforms increase modal share of railways?

  • Popis výsledku anglicky

    The transport policy of the European Union aims to increase modal shares of railways. Its principal reform measures are vertical separation and competition entry. However, there are other possible reform strategies and it is not clear whether European reforms actually increase railway's modal shares. Based on an analysis performed on 27 European countries in the period 1995–2013, there is no evidence that vertical separation and competition entry increase modal shares of European railways. The horizontal separation of the freight and passenger division of the incumbent and subsequent privatisation of the freight division looks like a more promising strategy. There are also important structural differences between countries in Western and Eastern Europe which should be controlled for.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50200 - Economics and Business

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TD03000061" target="_blank" >TD03000061: Význam regionálních terminálů vysokorychlostních tratí pro hustotu dopravních proudů a teritoriální soudržnost.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Transport Policy

  • ISSN

    0967-070X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    60

  • Číslo periodika v rámci svazku

    November 2017

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    143-151

  • Kód UT WoS článku

    000418970300014

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85033603664