Do European reforms increase modal share of railways?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F17%3A00094409" target="_blank" >RIV/00216224:14560/17:00094409 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0967070X16306941" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0967070X16306941</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.tranpol.2017.09.011" target="_blank" >10.1016/j.tranpol.2017.09.011</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Do European reforms increase modal share of railways?
Popis výsledku v původním jazyce
The transport policy of the European Union aims to increase modal shares of railways. Its principal reform measures are vertical separation and competition entry. However, there are other possible reform strategies and it is not clear whether European reforms actually increase railway's modal shares. Based on an analysis performed on 27 European countries in the period 1995–2013, there is no evidence that vertical separation and competition entry increase modal shares of European railways. The horizontal separation of the freight and passenger division of the incumbent and subsequent privatisation of the freight division looks like a more promising strategy. There are also important structural differences between countries in Western and Eastern Europe which should be controlled for.
Název v anglickém jazyce
Do European reforms increase modal share of railways?
Popis výsledku anglicky
The transport policy of the European Union aims to increase modal shares of railways. Its principal reform measures are vertical separation and competition entry. However, there are other possible reform strategies and it is not clear whether European reforms actually increase railway's modal shares. Based on an analysis performed on 27 European countries in the period 1995–2013, there is no evidence that vertical separation and competition entry increase modal shares of European railways. The horizontal separation of the freight and passenger division of the incumbent and subsequent privatisation of the freight division looks like a more promising strategy. There are also important structural differences between countries in Western and Eastern Europe which should be controlled for.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50200 - Economics and Business
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TD03000061" target="_blank" >TD03000061: Význam regionálních terminálů vysokorychlostních tratí pro hustotu dopravních proudů a teritoriální soudržnost.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Transport Policy
ISSN
0967-070X
e-ISSN
—
Svazek periodika
60
Číslo periodika v rámci svazku
November 2017
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
143-151
Kód UT WoS článku
000418970300014
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85033603664