Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Exploring factors influencing students’ continuance intention to use the learning management system (LMS): a multi-perspective framework

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F22%3A00129882" target="_blank" >RIV/00216224:14560/22:00129882 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/10494820.2020.1734028" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/10494820.2020.1734028</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/10494820.2020.1734028" target="_blank" >10.1080/10494820.2020.1734028</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Exploring factors influencing students’ continuance intention to use the learning management system (LMS): a multi-perspective framework

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the last decades, universities and higher education institutes have widely employed a learning management system (LMS) to monitor and manage electronic learning and teaching. Contrary to the significant role of LMS in educational settings, most research has focused on initial acceptance, and few attempts have been made to investigate factors influencing students’ continuance intention to use LMS. The present study is an effort towards this research direction by proposing an integrated model of expectation-conformation model (ECM), technology acceptance model (TAM), social influence (subjective norm), and perceived enjoyment (hedonic value). The proposed model is tested using statistical data from 153 university students from Mehralborz University (MAU), Tehran, Iran. To verify the proposed theoretical model, we ran partial least squares (PLS)/ structured equation modeling (SEM). The findings of this study reveal that the perceived usefulness is the strongest predictor of students’ continuance intention. Surprisingly, our results also indicate that students’ attitudes toward LMS and their satisfaction level exert no significant influence on continuance intention. The implications of this study and its limitations are also discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    Exploring factors influencing students’ continuance intention to use the learning management system (LMS): a multi-perspective framework

  • Popis výsledku anglicky

    In the last decades, universities and higher education institutes have widely employed a learning management system (LMS) to monitor and manage electronic learning and teaching. Contrary to the significant role of LMS in educational settings, most research has focused on initial acceptance, and few attempts have been made to investigate factors influencing students’ continuance intention to use LMS. The present study is an effort towards this research direction by proposing an integrated model of expectation-conformation model (ECM), technology acceptance model (TAM), social influence (subjective norm), and perceived enjoyment (hedonic value). The proposed model is tested using statistical data from 153 university students from Mehralborz University (MAU), Tehran, Iran. To verify the proposed theoretical model, we ran partial least squares (PLS)/ structured equation modeling (SEM). The findings of this study reveal that the perceived usefulness is the strongest predictor of students’ continuance intention. Surprisingly, our results also indicate that students’ attitudes toward LMS and their satisfaction level exert no significant influence on continuance intention. The implications of this study and its limitations are also discussed.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_027%2F0008360" target="_blank" >EF16_027/0008360: Postdoc@MUNI</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Interactive Learning Environments

  • ISSN

    1049-4820

  • e-ISSN

    1744-5191

  • Svazek periodika

    30

  • Číslo periodika v rámci svazku

    8

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    1475-1497

  • Kód UT WoS článku

    000517745700001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85080135450