Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Influencing factors on students' continuance intention to use Learning Management System (LMS)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F19%3A00120602" target="_blank" >RIV/00216224:14560/19:00120602 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3357419.3357429" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1145/3357419.3357429</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3357419.3357429" target="_blank" >10.1145/3357419.3357429</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Influencing factors on students' continuance intention to use Learning Management System (LMS)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the last decades, universities and higher education institutes have widely employed learning management system (LMS) to monitor and manage online learning and teaching. Contrary to the significant role of LMS in educational settings, most research has focused on initial acceptance, and few attempts have been made to investigate factors influencing students' continuance intention to use LMS. The present study is an effort towards this research direction by proposing an integrated model of Expectation-Conformation Theory (ECT), and Technology Acceptance Model (TAM). The proposed model was tested using statistical data from 153 students from an online university. To verify the proposed theoretical model, we ran partial least squares (PLS)/structured equation modeling (SEM). The findings of this study revealed that the perceived usefulness is the strongest predictor of students' continuance intention. Surprisingly, our results also indicated that students' attitude toward LMS and their satisfaction level exert no significant influence on continuance intention.

  • Název v anglickém jazyce

    Influencing factors on students' continuance intention to use Learning Management System (LMS)

  • Popis výsledku anglicky

    In the last decades, universities and higher education institutes have widely employed learning management system (LMS) to monitor and manage online learning and teaching. Contrary to the significant role of LMS in educational settings, most research has focused on initial acceptance, and few attempts have been made to investigate factors influencing students' continuance intention to use LMS. The present study is an effort towards this research direction by proposing an integrated model of Expectation-Conformation Theory (ECT), and Technology Acceptance Model (TAM). The proposed model was tested using statistical data from 153 students from an online university. To verify the proposed theoretical model, we ran partial least squares (PLS)/structured equation modeling (SEM). The findings of this study revealed that the perceived usefulness is the strongest predictor of students' continuance intention. Surprisingly, our results also indicated that students' attitude toward LMS and their satisfaction level exert no significant influence on continuance intention.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS OF 9TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON INFORMATION COMMUNICATION AND MANAGEMENT (ICICM 2019)

  • ISBN

    9781450371889

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    165-169

  • Název nakladatele

    ASSOC COMPUTING MACHINERY

  • Místo vydání

    NEW YORK

  • Místo konání akce

    NEW YORK

  • Datum konání akce

    1. 1. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku

    000518414100033