Comparsion of Various Forms of Online Instruction Support
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F16%3AA1701HVH" target="_blank" >RIV/61988987:17450/16:A1701HVH - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Comparsion of Various Forms of Online Instruction Support
Popis výsledku v původním jazyce
An electronic study material stored in the online storage or learning management systems (LMS) is part of the online instruction support at high schools and universities. The paper focuses on the comparison of the accessibility of the study material in the LMS Moodle and the study material that is freely available on the website created by the Weebly tool. The research conducted among the high school students proves that students prefer to use the open storage of study materials, i.e. the website without the need to log in to the learning management system. The type of storing ? freely available space or a closed LMS system ? influences the way students work with the material.
Název v anglickém jazyce
Comparsion of Various Forms of Online Instruction Support
Popis výsledku anglicky
An electronic study material stored in the online storage or learning management systems (LMS) is part of the online instruction support at high schools and universities. The paper focuses on the comparison of the accessibility of the study material in the LMS Moodle and the study material that is freely available on the website created by the Weebly tool. The research conducted among the high school students proves that students prefer to use the open storage of study materials, i.e. the website without the need to log in to the learning management system. The type of storing ? freely available space or a closed LMS system ? influences the way students work with the material.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Information and Communication Technology in Education
ISBN
978-80-7464-850-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
83-88
Název nakladatele
Ostravská univerzita
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
5. 9. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—