Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Using process mining to analyze students' quiz-taking behavior patterns in a learning management system

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F19%3A43950178" target="_blank" >RIV/49777513:23420/19:43950178 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216224:14210/19:00108773

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0747563217306957" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0747563217306957</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.chb.2017.12.015" target="_blank" >10.1016/j.chb.2017.12.015</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Using process mining to analyze students' quiz-taking behavior patterns in a learning management system

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to explore students’ behavior and interaction patterns in different types of online quiz-based activities within learning management systems (LMS). Analyzing students’ behavior in online learning activities and detecting specific patterns of interaction in LMS is a topic of great interest for the educational data mining (EDM) and learning analytics (LA) research communities. Previous studies have focused primarily on frequency analysis without addressing the temporal aspects of students’ learning behavior. Therefore, we apply a process-oriented approach, investigating perspectives on using process mining methods in the context of online learning and assessment. To explore a broad range of possible student behavior patterns, we analyze students’ interactions in several online quizzes from different courses and with different settings. Using process mining methods, we identify specific types of interaction sequences that shed new light on students’ quiz-taking strategies in LMS. We believe that these findings bring important implications for researchers studying student behavior in online environments as well as practitioners using online quizzes for learning and assessment.

  • Název v anglickém jazyce

    Using process mining to analyze students' quiz-taking behavior patterns in a learning management system

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to explore students’ behavior and interaction patterns in different types of online quiz-based activities within learning management systems (LMS). Analyzing students’ behavior in online learning activities and detecting specific patterns of interaction in LMS is a topic of great interest for the educational data mining (EDM) and learning analytics (LA) research communities. Previous studies have focused primarily on frequency analysis without addressing the temporal aspects of students’ learning behavior. Therefore, we apply a process-oriented approach, investigating perspectives on using process mining methods in the context of online learning and assessment. To explore a broad range of possible student behavior patterns, we analyze students’ interactions in several online quizzes from different courses and with different settings. Using process mining methods, we identify specific types of interaction sequences that shed new light on students’ quiz-taking strategies in LMS. We believe that these findings bring important implications for researchers studying student behavior in online environments as well as practitioners using online quizzes for learning and assessment.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Computers in Human Behavior

  • ISSN

    0747-5632

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    92

  • Číslo periodika v rámci svazku

    March 2019

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    496-506

  • Kód UT WoS článku

    000457504100049

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85039452844