Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Using Process Mining Techniques to Discover Student’s Activities, Navigation Paths, and Behavior in LMS Moodle

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F19%3AA0000051" target="_blank" >RIV/47813059:19520/19:A0000051 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-35343-8_14" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-35343-8_14</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-35343-8_14" target="_blank" >10.1007/978-3-030-35343-8_14</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Using Process Mining Techniques to Discover Student’s Activities, Navigation Paths, and Behavior in LMS Moodle

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study explores using process mining techniques for analysis of Moodle logs. This topic is very interesting because the use and applications of e-learning solutions have been rising for last decade in the Czech Republic in both academic and commercial area. This study explores using process mining techniques to discover student’s activities, navigation paths, and behavior in LMS Moodle. Data from 701 students from Silesian University in Opava, School of Business Administration in Karvina who followed an online course called “Informatics for Economists I” was used. The events log is from the winter semester of the academic year 2016/2017 and consists of 32 984 events, 33 activities which were conducted by 701 students. It was applied process mining techniques that are implemented in a tool called Disco by Fluxicon. The reader should learn from this study about current promising techniques for analyzing data from e-learning systems and especially about using process mining techniques for Moodle events log analysis.

  • Název v anglickém jazyce

    Using Process Mining Techniques to Discover Student’s Activities, Navigation Paths, and Behavior in LMS Moodle

  • Popis výsledku anglicky

    This study explores using process mining techniques for analysis of Moodle logs. This topic is very interesting because the use and applications of e-learning solutions have been rising for last decade in the Czech Republic in both academic and commercial area. This study explores using process mining techniques to discover student’s activities, navigation paths, and behavior in LMS Moodle. Data from 701 students from Silesian University in Opava, School of Business Administration in Karvina who followed an online course called “Informatics for Economists I” was used. The events log is from the winter semester of the academic year 2016/2017 and consists of 32 984 events, 33 activities which were conducted by 701 students. It was applied process mining techniques that are implemented in a tool called Disco by Fluxicon. The reader should learn from this study about current promising techniques for analyzing data from e-learning systems and especially about using process mining techniques for Moodle events log analysis.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Innovative Technologies and Learning. ICITL 2019. Lecture Notes in Computer Science, vol 11937.

  • ISBN

    9783030353

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    129-138

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Tromso, Norway

  • Datum konání akce

    1. 1. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku