Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis of Study Activities for Better Education Supporting Communication

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F12%3A%230001817" target="_blank" >RIV/47813059:19520/12:#0001817 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of Study Activities for Better Education Supporting Communication

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper is centred on an analysis of study activities for suitable communication between students and teachers. The main objective of paper is to seek the optimal application structure of available study activities for effective learning. The multidimensional and object approach were selected as background for analyzed study activities with the support of Petri Nets. These activities are various exploration types from the Moodle system as a way to obtain student opinion about learning. The "Operatingsystem" course and its students were dedicated for practical realization. The students evaluated, among other things, the analyses of operating system layers and Wiki or Glossary study activities via explorations. The result of this work is an analysisof available types of explorations in the Moodle system and their comparison with other study activities. Teachers can select from five pre-defined explorations in a short or long version. Quick access to student opinion and view on learn

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of Study Activities for Better Education Supporting Communication

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is centred on an analysis of study activities for suitable communication between students and teachers. The main objective of paper is to seek the optimal application structure of available study activities for effective learning. The multidimensional and object approach were selected as background for analyzed study activities with the support of Petri Nets. These activities are various exploration types from the Moodle system as a way to obtain student opinion about learning. The "Operatingsystem" course and its students were dedicated for practical realization. The students evaluated, among other things, the analyses of operating system layers and Wiki or Glossary study activities via explorations. The result of this work is an analysisof available types of explorations in the Moodle system and their comparison with other study activities. Teachers can select from five pre-defined explorations in a short or long version. Quick access to student opinion and view on learn

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DIVAI 2012: 9TH INTERNATIONAL SCIENTIFIC CONFERENCE ON DISTANCE LEARNING IN APPLIED INFORMATICS: CONFERENCE PROCEEDINGS

  • ISBN

    978-80-558-0092-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    157-164

  • Název nakladatele

    CONSTANTINE PHILOSOPHER UNIV NITRA

  • Místo vydání

    Nitra

  • Místo konání akce

    Štúrovo

  • Datum konání akce

    1. 1. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000312968600016