Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Particular quantitative analysis of accesses to mathematical study sources

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F20%3AA21026HT" target="_blank" >RIV/61988987:17450/20:A21026HT - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.ijods.com/article/particular-quantitative-analysis-of-accesses-to-mathematical-study-sources-8560" target="_blank" >https://www.ijods.com/article/particular-quantitative-analysis-of-accesses-to-mathematical-study-sources-8560</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Particular quantitative analysis of accesses to mathematical study sources

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Due to the occurred pandemic situation in the world, the importance of the distance forms of the learning has been increased. In the environment of the university education, the full-time studies became similar as the part-time studies according to the fulfilling the requirements on students. The wide spectrum of the online techniques and strategies has been proposed yet. In this paper, the elementary level of the distance materials is considered regarding the essential environment of the learning system Moodle. The activity of the participants of the Moodle courses is available in the system itself. However, the further detailed statistical analysis is not directly integrated and this type of the analysis can be also an advantageous feedback for the other academics. Advantages can be in the form of an identification of knowledge about the behaviour of students in courses in general. Moreover, the consideration of the statistical significance is appropriate for conclusions of an identified students’ behaviour in a quantitative sense, as can be seen in this article with the particular analysis of the students distance access to mathematical study sources.

  • Název v anglickém jazyce

    Particular quantitative analysis of accesses to mathematical study sources

  • Popis výsledku anglicky

    Due to the occurred pandemic situation in the world, the importance of the distance forms of the learning has been increased. In the environment of the university education, the full-time studies became similar as the part-time studies according to the fulfilling the requirements on students. The wide spectrum of the online techniques and strategies has been proposed yet. In this paper, the elementary level of the distance materials is considered regarding the essential environment of the learning system Moodle. The activity of the participants of the Moodle courses is available in the system itself. However, the further detailed statistical analysis is not directly integrated and this type of the analysis can be also an advantageous feedback for the other academics. Advantages can be in the form of an identification of knowledge about the behaviour of students in courses in general. Moreover, the consideration of the statistical significance is appropriate for conclusions of an identified students’ behaviour in a quantitative sense, as can be seen in this article with the particular analysis of the students distance access to mathematical study sources.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Didactical Studies

  • ISSN

    2718-0409

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    30-42

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus