THE E-SUPPORT IN THE REGULAR FORM OF STUDY IN THE CZECH UNIVERSITY OF LIFE SCIENCES PRAGUE
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F12%3A54734" target="_blank" >RIV/60460709:41110/12:54734 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
THE E-SUPPORT IN THE REGULAR FORM OF STUDY IN THE CZECH UNIVERSITY OF LIFE SCIENCES PRAGUE
Popis výsledku v původním jazyce
The assessment of the e-learning courses as supportive tools for blended learning environments is important for making the courses more useful and effective. A questionnaire survey based on a multiple criteria model (HELAM) was developed and applied to 536 students in the regular form of study. The evaluated courses were based on the LMS Moodle system. The statistical analysis showed generally high satisfaction of the users with the courses. Some problems were found in the communication between the students and the teachers. The most important negative influence can have the low motivation of students who are ready to work at the minimal extent, only to pass the exam.
Název v anglickém jazyce
THE E-SUPPORT IN THE REGULAR FORM OF STUDY IN THE CZECH UNIVERSITY OF LIFE SCIENCES PRAGUE
Popis výsledku anglicky
The assessment of the e-learning courses as supportive tools for blended learning environments is important for making the courses more useful and effective. A questionnaire survey based on a multiple criteria model (HELAM) was developed and applied to 536 students in the regular form of study. The evaluated courses were based on the LMS Moodle system. The statistical analysis showed generally high satisfaction of the users with the courses. Some problems were found in the communication between the students and the teachers. The most important negative influence can have the low motivation of students who are ready to work at the minimal extent, only to pass the exam.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 9th International Conference on Efficiency and Responsibility in Education (ERIE 2012)
ISBN
978-80-213-2289-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
471-480
Název nakladatele
CULS Prague
Místo vydání
CULS Prague
Místo konání akce
CULS Prague
Datum konání akce
7. 6. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—