Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THE ROLE OF THE STATE IN THE CONSUMER MARKET: A COMPARATIVE ANALYSIS OF CZECH REPUBLIC AND INDIA

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F22%3A00135056" target="_blank" >RIV/00216224:14560/22:00135056 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://aap.umb.sk/?page_id=2010" target="_blank" >https://aap.umb.sk/?page_id=2010</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    THE ROLE OF THE STATE IN THE CONSUMER MARKET: A COMPARATIVE ANALYSIS OF CZECH REPUBLIC AND INDIA

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper delivers a comparative analysis of the analogous behavior of the two economies on different continents. The main objective is to compare the role of the state and the scale of its intervention in two consumer markets - the small-sized but developed nation of the Czech Republic and the emerging developmental state of an Asian economy, India. The Indian consumer market is an independent market with an impeccable role of the state’s interference while the Czech Republic follows the ‘Single Market Standard’ of the European Union with a liberal form of government control in this area. The article demonstrates interesting economic artifacts on the consumer pricing mechanism, anti-competitive agreements, state intervention, and the diverse role of the legislation.

  • Název v anglickém jazyce

    THE ROLE OF THE STATE IN THE CONSUMER MARKET: A COMPARATIVE ANALYSIS OF CZECH REPUBLIC AND INDIA

  • Popis výsledku anglicky

    The paper delivers a comparative analysis of the analogous behavior of the two economies on different continents. The main objective is to compare the role of the state and the scale of its intervention in two consumer markets - the small-sized but developed nation of the Czech Republic and the emerging developmental state of an Asian economy, India. The Indian consumer market is an independent market with an impeccable role of the state’s interference while the Czech Republic follows the ‘Single Market Standard’ of the European Union with a liberal form of government control in this area. The article demonstrates interesting economic artifacts on the consumer pricing mechanism, anti-competitive agreements, state intervention, and the diverse role of the legislation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50200 - Economics and Business

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ACTA AERARII PUBLICI

  • ISSN

    1336-8818

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    19

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    60-74

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus