Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How the metaverse infuences marketing and competitive advantage of retailers: predictions and key marketing research priorities

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F24%3A00135376" target="_blank" >RIV/00216224:14560/24:00135376 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/article/10.1007/s10660-023-09779-1#citeas" target="_blank" >https://link.springer.com/article/10.1007/s10660-023-09779-1#citeas</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s10660-023-09779-1" target="_blank" >10.1007/s10660-023-09779-1</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How the metaverse infuences marketing and competitive advantage of retailers: predictions and key marketing research priorities

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Retail is one of the sectors that Metaverse will strongly implicate. Given the hypothetical convergence of physical and the Metaverse shopping experiences, retailers in grocery segment must identify and forecast opportunities and emerging challenges to achieve a competitive advantage with appropriate marketing strategies. By anchoring in the brick-and-mortar context, the present paper discusses the sources of competitive advantage for grocery segment retailers in the Metaverse, highlighting diferences and similarities with the traditional retail context. Moreover, following a marketing perspective, a research agenda is presented, looking at the retail sources of competitive advantage in the Metaverse.

  • Název v anglickém jazyce

    How the metaverse infuences marketing and competitive advantage of retailers: predictions and key marketing research priorities

  • Popis výsledku anglicky

    Retail is one of the sectors that Metaverse will strongly implicate. Given the hypothetical convergence of physical and the Metaverse shopping experiences, retailers in grocery segment must identify and forecast opportunities and emerging challenges to achieve a competitive advantage with appropriate marketing strategies. By anchoring in the brick-and-mortar context, the present paper discusses the sources of competitive advantage for grocery segment retailers in the Metaverse, highlighting diferences and similarities with the traditional retail context. Moreover, following a marketing perspective, a research agenda is presented, looking at the retail sources of competitive advantage in the Metaverse.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ELECTRONIC COMMERCE RESEARCH

  • ISSN

    1389-5753

  • e-ISSN

    1572-9362

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    965-982

  • Kód UT WoS článku

    001116583800001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85178961557