How the metaverse infuences marketing and competitive advantage of retailers: predictions and key marketing research priorities
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F24%3A00135376" target="_blank" >RIV/00216224:14560/24:00135376 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://link.springer.com/article/10.1007/s10660-023-09779-1#citeas" target="_blank" >https://link.springer.com/article/10.1007/s10660-023-09779-1#citeas</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/s10660-023-09779-1" target="_blank" >10.1007/s10660-023-09779-1</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
How the metaverse infuences marketing and competitive advantage of retailers: predictions and key marketing research priorities
Popis výsledku v původním jazyce
Retail is one of the sectors that Metaverse will strongly implicate. Given the hypothetical convergence of physical and the Metaverse shopping experiences, retailers in grocery segment must identify and forecast opportunities and emerging challenges to achieve a competitive advantage with appropriate marketing strategies. By anchoring in the brick-and-mortar context, the present paper discusses the sources of competitive advantage for grocery segment retailers in the Metaverse, highlighting diferences and similarities with the traditional retail context. Moreover, following a marketing perspective, a research agenda is presented, looking at the retail sources of competitive advantage in the Metaverse.
Název v anglickém jazyce
How the metaverse infuences marketing and competitive advantage of retailers: predictions and key marketing research priorities
Popis výsledku anglicky
Retail is one of the sectors that Metaverse will strongly implicate. Given the hypothetical convergence of physical and the Metaverse shopping experiences, retailers in grocery segment must identify and forecast opportunities and emerging challenges to achieve a competitive advantage with appropriate marketing strategies. By anchoring in the brick-and-mortar context, the present paper discusses the sources of competitive advantage for grocery segment retailers in the Metaverse, highlighting diferences and similarities with the traditional retail context. Moreover, following a marketing perspective, a research agenda is presented, looking at the retail sources of competitive advantage in the Metaverse.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ELECTRONIC COMMERCE RESEARCH
ISSN
1389-5753
e-ISSN
1572-9362
Svazek periodika
24
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
NL - Nizozemsko
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
965-982
Kód UT WoS článku
001116583800001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85178961557