Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Enhancing Cybersecurity Skills by Creating Serious Games

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14610%2F18%3A00106886" target="_blank" >RIV/00216224:14610/18:00106886 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://dl.acm.org/citation.cfm?doid=3197091.3197123" target="_blank" >https://dl.acm.org/citation.cfm?doid=3197091.3197123</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3197091.3197123" target="_blank" >10.1145/3197091.3197123</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Enhancing Cybersecurity Skills by Creating Serious Games

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Adversary thinking is an essential skill for cybersecurity experts, enabling them to understand cyber attacks and set up effective defenses. While this skill is commonly exercised by Capture the Flag games and hands-on activities, we complement these approaches with a key innovation: undergraduate students learn methods of network attack and defense by creating educational games in a cyber range. In this paper, we present the design of two courses, instruction and assessment techniques, as well as our observations over the last three semesters. The students report they had a unique opportunity to deeply understand the topic and practice their soft skills, as they presented their results at a faculty open day event. Their peers, who played the created games, rated the quality and educational value of the games overwhelmingly positively. Moreover, the open day raised awareness about cybersecurity and research and development in this field at our faculty. We believe that sharing our teaching experience will be valuable for instructors planning to introduce active learning of cybersecurity and adversary thinking.

  • Název v anglickém jazyce

    Enhancing Cybersecurity Skills by Creating Serious Games

  • Popis výsledku anglicky

    Adversary thinking is an essential skill for cybersecurity experts, enabling them to understand cyber attacks and set up effective defenses. While this skill is commonly exercised by Capture the Flag games and hands-on activities, we complement these approaches with a key innovation: undergraduate students learn methods of network attack and defense by creating educational games in a cyber range. In this paper, we present the design of two courses, instruction and assessment techniques, as well as our observations over the last three semesters. The students report they had a unique opportunity to deeply understand the topic and practice their soft skills, as they presented their results at a faculty open day event. Their peers, who played the created games, rated the quality and educational value of the games overwhelmingly positively. Moreover, the open day raised awareness about cybersecurity and research and development in this field at our faculty. We believe that sharing our teaching experience will be valuable for instructors planning to introduce active learning of cybersecurity and adversary thinking.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/VI20162019014" target="_blank" >VI20162019014: Simulace, detekce a potlačení kybernetických hrozeb ohrožujících kritickou infrastrukturu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 23rd Annual ACM Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education (ITiCSE'18)

  • ISBN

    9781450357074

  • ISSN

    1942-647X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    194-199

  • Název nakladatele

    ACM

  • Místo vydání

    Larnaca, Cyprus

  • Místo konání akce

    Larnaca, Cyprus

  • Datum konání akce

    2. 7. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000543991900037