Popis jazykových kompetencí v odborném a akademickém jazyce - kritéria pro jejich posuzování
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F10%3A00051309" target="_blank" >RIV/00216224:14640/10:00051309 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Popis jazykových kompetencí v odborném a akademickém jazyce - kritéria pro jejich posuzování
Popis výsledku v původním jazyce
V rámci projektu COMPACT vytvořil tým Centra jazykového vzdělávání MU příručku, která vychází ze Společného evropského referenčního rámce pro jazyky a specifikuje jazykové kompetence v oblasti odborného a akademického cizího jazyka. Materiál popisuje kompetence komunikativní (čtení, psaní, poslech a mluvení) a lingvistické (práce s jazykem) na úrovních B1, B2 a C1. Obsahuje přehledové tabulky, které mohou pomoci např. studentům v orientačním stanovení vlastní úrovně jazykových kompetencí, a detailní popisy kompetencí, které mohou sloužit vyučujícím odborného a akademického cizího jazyka jako podpora při zpracování sylabů jazykových předmětů, či při stanovení konkrétních požadavků při ústním a písemném testování.
Název v anglickém jazyce
Descriptions of Language Competences in Scientific and Academic Foreign Language - Criteria for Their Assessment
Popis výsledku anglicky
Within the COMPACT project, a research team of the Language Centre of Masaryk University compiled a handbook that stems from the Common European Framework of Reference for Languages and specifies language competences in the field of the scientific and academic foreign language. The material describes both communication (listening, writing, reading and speaking) and linguistic (language mastery) competences at B1, B2 and C1 levels. It also contains summarising tables that can be helpful for students whowant to determine approximately the level of their language competences, as well as detailed descriptions of competences that can be used by teachers of a scientific and academic foreign language as a helping tool for elaborating syllabi of language courses or for determining concrete requirements for oral and written testing.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů