Koncepce výuky německého odborného jazyka pro konkurenceschopnost absolventů ŠAVŠ na soudobém trhu práce
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F29142890%3A_____%2F18%3A00033307" target="_blank" >RIV/29142890:_____/18:00033307 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://cjv-konference.upol.cz/wp-content/uploads/2018/05/Trendy_2017_sbornik.pdf" target="_blank" >http://cjv-konference.upol.cz/wp-content/uploads/2018/05/Trendy_2017_sbornik.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Koncepce výuky německého odborného jazyka pro konkurenceschopnost absolventů ŠAVŠ na soudobém trhu práce
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek informuje o výukovém konceptu, který byl vytvořen pro splnění nově stanovených cílů výuky odborného německého jazyka v podmínkách Škoda Auto Vysoké školy (dále ŠAVŠ) a doposud získaných výsledcích při jeho aplikaci. Cílem cizojazyčné výuky je získání odborné jazykové kompetence. Koncept výuky německého odborně ekonomického jazyka na ŠAVŠ je založen na modulovém systému vzdělávání a daný výukový koncept se snaží vhodným způsobem o propojení všech rovin odborného jazyka: profesního, ekonomického (odborného) i roviny cizího jazyka pro specifické akademické účely. Z teoretických i praktických výstupů byla koncipována výuka, která propojuje odbornou stránku (ekonomická témata), používání aktivizačních metod výuky (řešení problémů, situační hledisko), moderní postupy (práce na projektu, týmové pojetí, využívání hypertextů a hypermédií) a sociální kompetence studentů.
Název v anglickém jazyce
The Concept of Teaching German Professional Language for Competitiveness of ŠAVŠ Graduates in the Contemporary Labor Market
Popis výsledku anglicky
This paper describes the teaching concept for the purpose of meeting the objectives of professional language learning, in this case the German language in terms of SAVS. The aim of foreign language teaching is to obtain professional language competence. The concept of teaching the professional economic German language at SAVS is based on a modular system of education and the educational concept attempts to properly link all levels of professional language: the professional, economic and levels of foreign language for specific academic purposes.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Trendy v jazykovém vzdělávání v terciární sféře v jazykových centrech na univerzitách v ČR a SR III
ISBN
978-80-244-5325-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
102-110
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc, Czech Republic
Datum konání akce
1. 1. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—