Indicators of Education in the Czech Republic and Their Reflection in Innovation of Teaching Foreign Languages at the School of Business Administration of the Silesian University and the Importance of E-learning in Higher Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F12%3A%230001905" target="_blank" >RIV/47813059:19520/12:#0001905 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Indicators of Education in the Czech Republic and Their Reflection in Innovation of Teaching Foreign Languages at the School of Business Administration of the Silesian University and the Importance of E-learning in Higher Education
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with language education at the Faculty of Business Administration in Karviná. It sets out the distinction between professional and specialized orientation in teaching foreign languages using the example of language learning at the School of Business Administration. The first part of the article describes the structure of language learning and its contents. In the second part, there is a detailed description of the teaching of foreign languages for economic purposes along with accounting for the integration of the academic-professional language in tertiary education. The third part looks at some current trends in e-learning.
Název v anglickém jazyce
Indicators of Education in the Czech Republic and Their Reflection in Innovation of Teaching Foreign Languages at the School of Business Administration of the Silesian University and the Importance of E-learning in Higher Education
Popis výsledku anglicky
The article deals with language education at the Faculty of Business Administration in Karviná. It sets out the distinction between professional and specialized orientation in teaching foreign languages using the example of language learning at the School of Business Administration. The first part of the article describes the structure of language learning and its contents. In the second part, there is a detailed description of the teaching of foreign languages for economic purposes along with accounting for the integration of the academic-professional language in tertiary education. The third part looks at some current trends in e-learning.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ICT for Competetitiveness 2012
ISBN
978-80-7248-731-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
34-40
Název nakladatele
Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Místo vydání
Karviná
Místo konání akce
Petrovice u Karviné
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—