Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Indicators of Education in the Czech Republic and Their Reflection in Innovation of Teaching Foreign Languages at the School of Business Administration of the Silesian University and the Importance of E-learning in Higher Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F12%3A%230001905" target="_blank" >RIV/47813059:19520/12:#0001905 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Indicators of Education in the Czech Republic and Their Reflection in Innovation of Teaching Foreign Languages at the School of Business Administration of the Silesian University and the Importance of E-learning in Higher Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with language education at the Faculty of Business Administration in Karviná. It sets out the distinction between professional and specialized orientation in teaching foreign languages using the example of language learning at the School of Business Administration. The first part of the article describes the structure of language learning and its contents. In the second part, there is a detailed description of the teaching of foreign languages for economic purposes along with accounting for the integration of the academic-professional language in tertiary education. The third part looks at some current trends in e-learning.

  • Název v anglickém jazyce

    Indicators of Education in the Czech Republic and Their Reflection in Innovation of Teaching Foreign Languages at the School of Business Administration of the Silesian University and the Importance of E-learning in Higher Education

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with language education at the Faculty of Business Administration in Karviná. It sets out the distinction between professional and specialized orientation in teaching foreign languages using the example of language learning at the School of Business Administration. The first part of the article describes the structure of language learning and its contents. In the second part, there is a detailed description of the teaching of foreign languages for economic purposes along with accounting for the integration of the academic-professional language in tertiary education. The third part looks at some current trends in e-learning.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICT for Competetitiveness 2012

  • ISBN

    978-80-7248-731-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    34-40

  • Název nakladatele

    Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné

  • Místo vydání

    Karviná

  • Místo konání akce

    Petrovice u Karviné

  • Datum konání akce

    1. 1. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku