ELF, Lingua Franca Core and Identity Issues
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F11%3A00052659" target="_blank" >RIV/00216224:14640/11:00052659 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
ELF, Lingua Franca Core and Identity Issues
Popis výsledku v původním jazyce
This paper examines the notion of linguistic identity when speaking a language different from one?s mother tongue and, more specifically, when using English as a Lingua Franca (ELF). It begins with a brief introduction of the concept of ELF and then moves on to psychological and sociological research on identity and its relevance to language teaching and learning. Lingua Franca Core is offered as a possible solution to the conflicting needs of keeping varieties of English as used for global communication mutually intelligible to all its speakers while at the same time allowing these speakers to signal their mother tongue identity by letting them keep those pronunciation features of their L1 that do not cause intelligibility problems.
Název v anglickém jazyce
ELF, Lingua Franca Core and Identity Issues
Popis výsledku anglicky
This paper examines the notion of linguistic identity when speaking a language different from one?s mother tongue and, more specifically, when using English as a Lingua Franca (ELF). It begins with a brief introduction of the concept of ELF and then moves on to psychological and sociological research on identity and its relevance to language teaching and learning. Lingua Franca Core is offered as a possible solution to the conflicting needs of keeping varieties of English as used for global communication mutually intelligible to all its speakers while at the same time allowing these speakers to signal their mother tongue identity by letting them keep those pronunciation features of their L1 that do not cause intelligibility problems.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Theories and Practice. Proceedings of the Second International Conference on English and American Studies
ISBN
978-80-7454-089-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
147-153
Název nakladatele
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Místo vydání
Zlín
Místo konání akce
Zlín
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—