Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ELF, Lingua Franca Core and Identity Issues

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F11%3A00052659" target="_blank" >RIV/00216224:14640/11:00052659 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ELF, Lingua Franca Core and Identity Issues

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper examines the notion of linguistic identity when speaking a language different from one?s mother tongue and, more specifically, when using English as a Lingua Franca (ELF). It begins with a brief introduction of the concept of ELF and then moves on to psychological and sociological research on identity and its relevance to language teaching and learning. Lingua Franca Core is offered as a possible solution to the conflicting needs of keeping varieties of English as used for global communication mutually intelligible to all its speakers while at the same time allowing these speakers to signal their mother tongue identity by letting them keep those pronunciation features of their L1 that do not cause intelligibility problems.

  • Název v anglickém jazyce

    ELF, Lingua Franca Core and Identity Issues

  • Popis výsledku anglicky

    This paper examines the notion of linguistic identity when speaking a language different from one?s mother tongue and, more specifically, when using English as a Lingua Franca (ELF). It begins with a brief introduction of the concept of ELF and then moves on to psychological and sociological research on identity and its relevance to language teaching and learning. Lingua Franca Core is offered as a possible solution to the conflicting needs of keeping varieties of English as used for global communication mutually intelligible to all its speakers while at the same time allowing these speakers to signal their mother tongue identity by letting them keep those pronunciation features of their L1 that do not cause intelligibility problems.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Theories and Practice. Proceedings of the Second International Conference on English and American Studies

  • ISBN

    978-80-7454-089-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    147-153

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    1. 1. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku