Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Emerging patterns in non-native English speech, emerging identities of ELF users, emerging controversies over ELF practicalitites

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10291401" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10291401 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Emerging patterns in non-native English speech, emerging identities of ELF users, emerging controversies over ELF practicalitites

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Non-native speakers of English have greatly outnumbered native speakers which affects the way the English language is used nowadays. While abroad the concept of English as a Lingua Franca (ELF) has been the subject of lively discussions and ongoing research for more than a decade, the new challenges and emerging issues concerning the ELF phenomenon remain relatively unnoticed by Czech ELT professionals. This paper addresses some of the underlying principles of ELF and comments on their relevance in theCzech educational context. Particular attention is paid to Jennifer Jenkins's proposition of a segmental-oriented pronunciation programme known as Lingua Franca Core (LFC) whose mastery guarantees international intelligibility. The ELF phenomenon is approached from two perspectives. Firstly, the paper will look at the current research findings in the area of ELF and secondly, both benefits and concerns related to the ways of implementing LFC in classroom practice will be scrutinized.

  • Název v anglickém jazyce

    Emerging patterns in non-native English speech, emerging identities of ELF users, emerging controversies over ELF practicalitites

  • Popis výsledku anglicky

    Non-native speakers of English have greatly outnumbered native speakers which affects the way the English language is used nowadays. While abroad the concept of English as a Lingua Franca (ELF) has been the subject of lively discussions and ongoing research for more than a decade, the new challenges and emerging issues concerning the ELF phenomenon remain relatively unnoticed by Czech ELT professionals. This paper addresses some of the underlying principles of ELF and comments on their relevance in theCzech educational context. Particular attention is paid to Jennifer Jenkins's proposition of a segmental-oriented pronunciation programme known as Lingua Franca Core (LFC) whose mastery guarantees international intelligibility. The ELF phenomenon is approached from two perspectives. Firstly, the paper will look at the current research findings in the area of ELF and secondly, both benefits and concerns related to the ways of implementing LFC in classroom practice will be scrutinized.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    A Search for Identity

  • ISBN

    978-80-261-0323-3

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    137-148

  • Počet stran knihy

    185

  • Název nakladatele

    Západočeská univerzita v Plzni

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Kód UT WoS kapitoly