Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Designing ICT-enhanced language programmes: Academic writing for postgraduate studies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F13%3A00067902" target="_blank" >RIV/00216224:14640/13:00067902 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/cercles-2012-0010" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1515/cercles-2012-0010</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/cercles-2012-0010" target="_blank" >10.1515/cercles-2012-0010</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Designing ICT-enhanced language programmes: Academic writing for postgraduate studies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents a case study of a course on academic writing for postgraduate studies within a collaborative and interactive information and communication technologies (ICT) based language-learning setting. It describes the structure of an academic writing course for PhD students, focusing on three ICT-enhanced course activities: collaborative tasks undertaken within a discussion forum, online peer reviews, and videoconferencing with invited specialists. Samples of the course participants' work andresults of their feedback are presented. Results indicate that while ICT-enhanced tools are considered useful by both course participants and teachers, there continues to be a need for research regarding the benefits of ICT-enhanced methods when they arecombined with a traditional approach to teaching and learning.

  • Název v anglickém jazyce

    Designing ICT-enhanced language programmes: Academic writing for postgraduate studies

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents a case study of a course on academic writing for postgraduate studies within a collaborative and interactive information and communication technologies (ICT) based language-learning setting. It describes the structure of an academic writing course for PhD students, focusing on three ICT-enhanced course activities: collaborative tasks undertaken within a discussion forum, online peer reviews, and videoconferencing with invited specialists. Samples of the course participants' work andresults of their feedback are presented. Results indicate that while ICT-enhanced tools are considered useful by both course participants and teachers, there continues to be a need for research regarding the benefits of ICT-enhanced methods when they arecombined with a traditional approach to teaching and learning.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Language Learning in Higher Education; Journal of the European Confederation of Language Centres in Higher Education (CercleS)

  • ISSN

    2191-611X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Volume 2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    Issue 1

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    163-171

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus