Designing ICT-enhanced language programmes: Academic writing for postgraduate studies
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F13%3A00067902" target="_blank" >RIV/00216224:14640/13:00067902 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1515/cercles-2012-0010" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1515/cercles-2012-0010</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1515/cercles-2012-0010" target="_blank" >10.1515/cercles-2012-0010</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Designing ICT-enhanced language programmes: Academic writing for postgraduate studies
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents a case study of a course on academic writing for postgraduate studies within a collaborative and interactive information and communication technologies (ICT) based language-learning setting. It describes the structure of an academic writing course for PhD students, focusing on three ICT-enhanced course activities: collaborative tasks undertaken within a discussion forum, online peer reviews, and videoconferencing with invited specialists. Samples of the course participants' work andresults of their feedback are presented. Results indicate that while ICT-enhanced tools are considered useful by both course participants and teachers, there continues to be a need for research regarding the benefits of ICT-enhanced methods when they arecombined with a traditional approach to teaching and learning.
Název v anglickém jazyce
Designing ICT-enhanced language programmes: Academic writing for postgraduate studies
Popis výsledku anglicky
This paper presents a case study of a course on academic writing for postgraduate studies within a collaborative and interactive information and communication technologies (ICT) based language-learning setting. It describes the structure of an academic writing course for PhD students, focusing on three ICT-enhanced course activities: collaborative tasks undertaken within a discussion forum, online peer reviews, and videoconferencing with invited specialists. Samples of the course participants' work andresults of their feedback are presented. Results indicate that while ICT-enhanced tools are considered useful by both course participants and teachers, there continues to be a need for research regarding the benefits of ICT-enhanced methods when they arecombined with a traditional approach to teaching and learning.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Language Learning in Higher Education; Journal of the European Confederation of Language Centres in Higher Education (CercleS)
ISSN
2191-611X
e-ISSN
—
Svazek periodika
Volume 2
Číslo periodika v rámci svazku
Issue 1
Stát vydavatele periodika
DE - Spolková republika Německo
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
163-171
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—