From Classroom to Courtroom: Preparing legal English students for the real world
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F13%3A00068655" target="_blank" >RIV/00216224:14640/13:00068655 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
From Classroom to Courtroom: Preparing legal English students for the real world
Popis výsledku v původním jazyce
The paper reports on the results of a needs analysis survey carried out among former graduates of the Faculty of Law with the aim of determining relevant current and future needs of law students and graduates concerning their English language instruction. The outcomes of the research will be used in the innovation of language courses that is currently underway at the Language Centre of Masaryk University as part of the ?Impact? project. Apart from reporting the results of the survey, which will affect the redesign of the syllabus for course ?English for Students of Law?, the paper argues that there is a need for what can be termed ?transferred needs analysis? whereby the target needs of students in the ESP classroom are specified not by the actual students but by former graduates whose ?in-service? perspective is based on their actual working experience.
Název v anglickém jazyce
From Classroom to Courtroom: Preparing legal English students for the real world
Popis výsledku anglicky
The paper reports on the results of a needs analysis survey carried out among former graduates of the Faculty of Law with the aim of determining relevant current and future needs of law students and graduates concerning their English language instruction. The outcomes of the research will be used in the innovation of language courses that is currently underway at the Language Centre of Masaryk University as part of the ?Impact? project. Apart from reporting the results of the survey, which will affect the redesign of the syllabus for course ?English for Students of Law?, the paper argues that there is a need for what can be termed ?transferred needs analysis? whereby the target needs of students in the ESP classroom are specified not by the actual students but by former graduates whose ?in-service? perspective is based on their actual working experience.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Právní jazyk - od teorie k praxi (Legal Language - from Theory to Practice)
ISBN
9788074090684
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
69-76
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
3. 6. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—