Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

From Classroom to Courtroom: Preparing legal English students for the real world

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F13%3A00068655" target="_blank" >RIV/00216224:14640/13:00068655 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    From Classroom to Courtroom: Preparing legal English students for the real world

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper reports on the results of a needs analysis survey carried out among former graduates of the Faculty of Law with the aim of determining relevant current and future needs of law students and graduates concerning their English language instruction. The outcomes of the research will be used in the innovation of language courses that is currently underway at the Language Centre of Masaryk University as part of the ?Impact? project. Apart from reporting the results of the survey, which will affect the redesign of the syllabus for course ?English for Students of Law?, the paper argues that there is a need for what can be termed ?transferred needs analysis? whereby the target needs of students in the ESP classroom are specified not by the actual students but by former graduates whose ?in-service? perspective is based on their actual working experience.

  • Název v anglickém jazyce

    From Classroom to Courtroom: Preparing legal English students for the real world

  • Popis výsledku anglicky

    The paper reports on the results of a needs analysis survey carried out among former graduates of the Faculty of Law with the aim of determining relevant current and future needs of law students and graduates concerning their English language instruction. The outcomes of the research will be used in the innovation of language courses that is currently underway at the Language Centre of Masaryk University as part of the ?Impact? project. Apart from reporting the results of the survey, which will affect the redesign of the syllabus for course ?English for Students of Law?, the paper argues that there is a need for what can be termed ?transferred needs analysis? whereby the target needs of students in the ESP classroom are specified not by the actual students but by former graduates whose ?in-service? perspective is based on their actual working experience.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Právní jazyk - od teorie k praxi (Legal Language - from Theory to Practice)

  • ISBN

    9788074090684

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    69-76

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    3. 6. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku