Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Putting pens to papers - or fingers to keyboard: Practicing writing in legal English classes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F13%3A00071307" target="_blank" >RIV/00216224:14640/13:00071307 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Putting pens to papers - or fingers to keyboard: Practicing writing in legal English classes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with developing students? writing skills within the newly-designed course of English for students of Law at Masaryk University. Since writing belongs to one of the most demanding and time consuming tasks, the author shares several activities which involve group writing and peer-reviewing with the use of ICT. Ideally, employing technology and engaging the students into assessing should result in more efficient practice and immediate feedback, however, it is necessary to keep in mind possible drawbacks. The paper presents the author's classroom experience with discussion forums, Google Docs and MU peer-review software, mentioning both advantages and disadvantages in specific tasks.

  • Název v anglickém jazyce

    Putting pens to papers - or fingers to keyboard: Practicing writing in legal English classes

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with developing students? writing skills within the newly-designed course of English for students of Law at Masaryk University. Since writing belongs to one of the most demanding and time consuming tasks, the author shares several activities which involve group writing and peer-reviewing with the use of ICT. Ideally, employing technology and engaging the students into assessing should result in more efficient practice and immediate feedback, however, it is necessary to keep in mind possible drawbacks. The paper presents the author's classroom experience with discussion forums, Google Docs and MU peer-review software, mentioning both advantages and disadvantages in specific tasks.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Právní jazyk - od teorie k praxi (Legal Language - from Theory to Practice)

  • ISBN

    9788074090684

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    46-50

  • Název nakladatele

    neuveden

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Univerzita Palackého, Olomouc

  • Datum konání akce

    1. 1. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku