Putting pens to papers - or fingers to keyboard: Practicing writing in legal English classes
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F13%3A00071307" target="_blank" >RIV/00216224:14640/13:00071307 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Putting pens to papers - or fingers to keyboard: Practicing writing in legal English classes
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with developing students? writing skills within the newly-designed course of English for students of Law at Masaryk University. Since writing belongs to one of the most demanding and time consuming tasks, the author shares several activities which involve group writing and peer-reviewing with the use of ICT. Ideally, employing technology and engaging the students into assessing should result in more efficient practice and immediate feedback, however, it is necessary to keep in mind possible drawbacks. The paper presents the author's classroom experience with discussion forums, Google Docs and MU peer-review software, mentioning both advantages and disadvantages in specific tasks.
Název v anglickém jazyce
Putting pens to papers - or fingers to keyboard: Practicing writing in legal English classes
Popis výsledku anglicky
The paper deals with developing students? writing skills within the newly-designed course of English for students of Law at Masaryk University. Since writing belongs to one of the most demanding and time consuming tasks, the author shares several activities which involve group writing and peer-reviewing with the use of ICT. Ideally, employing technology and engaging the students into assessing should result in more efficient practice and immediate feedback, however, it is necessary to keep in mind possible drawbacks. The paper presents the author's classroom experience with discussion forums, Google Docs and MU peer-review software, mentioning both advantages and disadvantages in specific tasks.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Právní jazyk - od teorie k praxi (Legal Language - from Theory to Practice)
ISBN
9788074090684
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
46-50
Název nakladatele
neuveden
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Univerzita Palackého, Olomouc
Datum konání akce
1. 1. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—